سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت، گفت‌وگو درباره ابتکارات رهبران آفریقایی مبنی بر حل درگیری اوکراین در نشست روسیه-آفریقا ادامه خواهد داشت و موضوعاتی وجود دارند که شاید به خوبی اجرا شوند.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه جمعی از رهبران آفریقایی برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و طرح این ابتکارات برای صلح اوکراین وارد روسیه شدند تا در این خصوص گفت‌وگو و رایزنی کنند.


دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: در کل مذاکرات با آفریقایی‌ها ادامه‌دار خواهد بود. موضوعاتی هستند که شاید به خوبی بتوان آن‌ها را اجرا کرد. رئیس‌جمهور پوتین در این خصوص صحبت کرد و ما این مذاکرات را در نشست روسیه-آفریقا که در سن پترزبورگ در تاریخ ۲۶ الی ۲۹ ژوئیه برگزار خواهد شد، ادامه خواهیم داد.


پوتین روز شنبه در جریان مذاکرات خود با هیئت رهبران میانجیگر آفریقایی برای پایان دادن به جنگ اوکراین گفت که مسکو از مواضع متعادل کشورهای آفریقایی درباره جنگ اوکراین استقبال می‌کند.


سیریل رامافوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی هم که رهبری این هیئت را بر عهده داشت، در ابتدای مراسم استقبال ولادیمیر پوتین از هیئت رهبران میانجیگر آفریقایی اعلام کرد که زمان آغاز مذاکرات و پایان دادن به جنگ در اوکراین فرا رسیده است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
لینک مطالب دیگرچین و روسیه مقصد اولیه برای تحصیل دانشجویان

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *