از زمانی که بوروسیا دورتموند را به مقصد رئال مادرید ترک کرد، چشم جهانیان بیشتر به سمت جود بلینگام بوده و او شروعی فوق العاده در لالیگا داشت.


به گزارش ایسنا و به نقل از ANALYST، می گویند الماس به واسطه فشار ایجاد می‌شود. تصور کنید که به یک کشور خارجی می روید تا در باشگاهی بازی کنید که سعی دارد بایرن مونیخ را به چالش بکشد، تبدیل به کاپیتان مورد علاقه هواداران و حتی کاپیتان اصلی می‌شوید، برای کشورتان در جام جهانی در ترکیب اصلی شروع می‌کنید، سپس با پول هنگفتی با رئال مادرید قرارداد امضا کنید، همه قبل از اینکه شما ۲۰ ساله شوید.


نه تنها این جوان انگلیسی بارها و بارها در موقعیت‌های سخت خودش را نشان داده بلکه همه چیز را نسبتاً آسان جلوه داده است.


بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی در تابستان ۲۰۲۳ بلینگام را می‌خواستند اما این رئال مادرید بود که او را با قراردادی به ارزش ۱۰۳ میلیون یورو به دست آورد که با تمام بندها به ۱۳۴ میلیون یورو می‌رسد. عملکرد بلینگام تا اینجا نشان می‌دهد که او ارزش هر پنی (کم ارزش‌ترین واحد پولی در بریتانیا) این مبلغ هنگفت را داشته است.


۱- او قبل از اینکه واسکس حتی ضربه‌اش را بزند شروع به دویدن به سمت دروازه‌بان کرد.


جود بلینگام؛ پادشاه جدید رئال مادرید وارد می‌شود


۲- همانطور که او امیدوار بود، سوریا، دروازه‌بان حریف که تا آن زمان عالی بود تلاشش را انجام داد و در نتیجه، بلینگام وارد صحنه شد تا بازی را برای تیمش در بیاورد.


جود بلینگام؛ پادشاه جدید رئال مادرید وارد می‌شود


این تنها گوشه‌ای از حرکات جود بلینگام در موقعیت‌های حساس است. مادریدی‌ها در هر چهار بازی ابتدایی فصلشان پیروز شده‌اند و باید برای آن از هافبک جدیدشان تشکر کنند که در هر ۴ بازی درخشیده است.


بلینگام در اولین بازی‌اش در برد ۲-۰ برابر اتلتیک گلزنی کرد. در ادامه دو گل زد تا مادرید از  شکست ۱-۰ برابر آلمریا به برد ۲-۱ برسد و تیمش در نهایت ۳-۱ پیروز شد. او برابر سلتاویگو و ختافه نیز در نقش ناجی درخشید.


بلینگام پس از زلاتان ابراهیموویچ، کریستیانو رونالدو (هر دو فصل ۱۰-۲۰۰۹) و سسک فابرگاس (۱۲-۲۰۱۱) به چهارمین بازیکنی تبدیل شد که در چهار بازی اولشان در لالیگا در قرن بیست و یکم گلزنی کرد. پنج گل او تنها با ۱۰ شوت به دست آمده است.


۴ – سریعترین بازیکنانی که در قرن ۲۱ لالیگا ۵ گل به ثمر رساندند:


 رادامل فالکائو در سال ۲۰۱۱ (۳ بازی)
کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۹ (۴)
روبرت لواندوفسکی در سال ۲۰۲۲ (۴)
جود بلینگام در سال ۲۰۲۳ (۴)


کلید موفقیت بلینگام در گلزنی چه بوده است، به خصوص با توجه به اینکه او مهاجم نیست؟


به زبان ساده، به او این اختیار داده شده که زمانی که مادرید توپ را در اختیار دارد، به خط حمله اضافه شود. او اغلب توپ را در موقعیت‌های حمله تیمش دریافت می‌کند و مدافعان حریف را بر هم می‌زند.


نقش او تا اینجای کار جالب بوده است. او پشت دو مهاجم بازی می‌کند. در ابتدا رودریگو و وینیسیوس جلوی او بازی می‌کردند ولی دومی در بازی مقابل سلتاویگو دچار مصدومیت عضلانی شد و خوسلو جایگزین او شد. بلینگام همچنین از محافظت زیادی برخوردار است و سه هافبک پشت سر او هستند و باعث می‌شود تا بلینگام کمتر فکر عقب آمدن باشد.


آنچلوتی به وضوح به او اعتماد دارد و فقط داوید آلابا ( با ۳۶۰ دقیقه) بیش از بلینگام برای مادرید در لیگ بازی کرده است. گل‌های بازیکن سابق بیرمنگام به وضوح باعث شده کسی به کریم بنزما و نبودنش در در این فصل فکر نکند.


فقط کروس  با (۱۱) بیش از  بلینگام (۹) موقعیت گل خلق کرده است.


او با ۲۸ درگیری در زمین حریف در کل لالیگا نفر دوم است و تنها فرانکی دی یونگ با (۳۰) درگیری از بارسلونا جلوتر از جود بلینگام است. او همچنین توپ را به خوبی حفظ می‌کند و این به مالکیت توپ رئال مادرید کمک می‌کند. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردستگاه تصفیه آبلینک مطالب دیگرروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *