کارگروه مشترک امنیتی ایران و تاجیکستان باعث ارتقای امنیت دو کشور می‌شود


تهران – ایرنا – معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران…


  • وزیر کشور: روز جهانی پناهنده فرصتی برای هم‌افزایی ظرفیت‌هاست


    وزیر کشور: روز جهانی پناهنده فرصتی برای هم‌افزایی ظرفیت‌هاست


    تهران – ایرنا – وزیر کشور در پیامی روز جهانی پناهنده را فرصتی برای…


  • «تعداد امضاهای استیضاح فاطمی امین» به حد نصاب قانونی برای اعلام وصول نرسیده است
    P>به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «احمد وحیدی» روز دوشنبه در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با موضوع «تبیین گفتمان دولت» در دانشگاه تهران سخن می‌گفت،‌ تصریح کرد: گفتمان‌ها بیش از این‌که خلق شوند، کشف می‌شوند و گفتمان‌ها دارای زمان و مکان هستند.


    وی با بیان این‌که عدالت و مردمی بودن در جهان‌بینی اسلامی ارزش ذاتی دارند، افزود: مردم سالاری در جمهوری اسلامی هیچ نسبت و ارتباطی با دموکراسی غربی ندارد و فلسفه این دو با هم متفاوت است.


    وزیر کشور ادامه داد: عدالت و مردمی بودن در حکمرانی اسلامی گفتمانی محدود به زمان و مکان نیست و فراتر از آن هست.


    وحیدی درباره جلوه‌های مردمی بودن تصریح کرد: یکی از آن‌ها شرکت در انتخابات است اما انتخابات همه نماد مردم سالاری نیست.


    وی با طرح این پرسش‌ها که عدالت و مردمی بودن کجا خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: شاید بتوان گفت بهترین تعبیر و مفهومی که می تواند عدالت و مردمی بودن را دربربگیرد، پیشرفت است.


    وزیر کشور با بیان این‌که لازمه پیشرفت در حوزه اجتماعی برخورداری از دو مؤلفه اعتماد به خود و اعتماد نکردن به دشمن است، متذکر شد: کسی که مرزبندی مشخصی با آمریکا نداشته باشد به دنبال پیشرفت کشور نیست.


    وحیدی بر همین اساس خاطر نشان کرد «مسیر پیشرفت باید جریان‌ساز و یکپارچه شود و جریان اجتماعی هم باید بر پایه پیشرفت شکل بگیرد».


    وزیر کشور در بخش پرسش و پاسخ مخاطبان حاضر در کارگاه «تبیین گفتمان دولت» درباره ابزارهای اجرایی عدالت فراگیر، گفت: شرط اول شناسایی ظرفیت هاست که شکوفایی آن در بخش آمایش سرزمینی تعریف می شود و دیگری توازن منطقه‌ای است.


    وی درباره حلقه‌های میانی در لایه‌های حکمرانی توضیح داد: مردمی‌سازی از طریق لایه میانی شکل گرفته که باید تعمیق یابد و در وزارت کشور به دنبال این هستیم سازمان‌های مردم نهاد در این قالب رشد کنند و بخشی از کارها را از طریق همین سازمان‌ها پیگیری می‌کنیم.


    وحیدی درباره اقدامات وزارت کشور در حوزه دانش‌بنیان هم اعلام کرد «ساختاری فناورمحور راه‌اندازی شده تا فعالیت‌های دانش‌بنیان در این وزارتخانه فعال‌تر شود».


    همایش یک‌روزه «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با همکاری مشترک مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دانشگاه تهران و با حضور جمعی از وزرای دولت سیزدهم، نخبگان، استادان و صاحب‌نظران دانشگاهی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حال برگزاری است.


    وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور در کارگاه «تبیین گفتمان دولت» این همایش به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در کارگاه «حکمرانی مردمی در اقتصاد» نیز «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی پاسخگوی سؤالات دبیر و مهمانان این نشست بود.


  • You might also enjoy:

    Leave A Comment

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *