رژیم صهیونیستی از دولت فرانسه به عنوان مسوول پرونده لبنان در شورای امنیت خواست، گامی دیگر علیه فعالیت‌های حزب‌الله در جنوب لبنان بردارد، اختیارات نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) را گسترش دهد و کانتینرهایی را که حزب الله در نزدیکی مرز با اراضی اشغالی قرار داده، بردارد.


به گزارش ایسنا، به نقل از شهاب نیوز، منابع سیاسی در تل آویو گفتند، این درخواست رژیم صهیونیستی از فرانسه در چارچوب آماده سازی برای تمدید ماموریت نیروهای یونیفل و صدور قطعنامه شورای امنیت درباره گسترش اختیارات این نیروها قرار دارد.


رژیم صهیونیستی می‌خواهد دامنه ماموریت این نیروها تا مرزهای اراضی اشغالی امتداد داشته باشد و آنها به جای اینکه همانند حال حاضر برای حضور در مرزهای اراضی اشغالی با ارتش لبنان هماهنگی کنند، آزادانه در این مرزها حضور داشته باشند.


رژیم صهیونیستی مدعی است، جمعیت لبنانی “سبز بدون مرز” که دو روز پیش توسط وزارت خارجه آمریکا تحریم شد، در خدمت “حزب الله” است و حدود ۳۰ کانتینر در طول “خط آبی”؛ مرز مشترک لبنان با فلسطین اشغالی قرار داده و از آنها برای نظارت استفاده می کند، کانتینرهایی که به تمام معنا پایگاه های نظامی هستند و می توانند به محل حمله نظامی علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شوند و امنیت را در منطقه مختل کنند.


این منابع فاش کردند که نمایندگان ارتش رژیم صهیونیستی این درخواست را قبل از عزیمت به فرانسه به یونیفل ارائه کردند اما پاسخی که دریافت کردند این بود که در حال حاضر این کانتینرها “تنها مانع دید هستند”. صهیونیست‌ها هم پاسخ دادند که امتناع از به رسمیت شناختن این کانتینرها به‌عنوان پایگاه های نظامی حزب‌الله، مانع از دسترسی یونیفل به آن‌ها می‌شود و این امر به جای ممانعت از رویارویی، منجر به وقوع آن می‌شود، زیرا «مشروعیت بخشیدن به حضور (حزب‌الله) در مرز، احتمال جنگ را افزایش می‌دهد».


رژیم صهیونیستی از فرانسه؛ مسئول پرونده لبنان در شورای امنیت سازمان ملل خواست، بندی درباره گسترش اختیارات این نیروها به حکم تمدید ماموریت یونیفیل اضافه کند تا آنها بدون هماهنگی با ارتش لبنان به «خط آبی» برسند و آزادانه در منطقه واقع میان رودخانه اللیطانی تا مرزهای جنوبی لبنان حضور داشته باشند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردکتر علی اباصلتیان – مشاوره فوری 09387708025

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *