ایسنا/لرستان رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان گفت: کاروانسرای چمشک بعنوان دومین اثر تاریخی استان به همراه ۵۴ کاروانسرای دیگر در قالب پرونده کاروانسراهای ایران ثبت جهانی شد.


مجتبی رومانی بیست و هشتم شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث‌جهانی یونسکو در ریاض عربستان، «کاروانسراهای ایران» به عنوان بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در فهرست جهانی یونسکو تأیید و به ثبت رسید.


وی افزود: کاروانسرای چمشک یک بنای تاریخی مربوط به دوران صفویان و زمامداری شاه عباس اول بوده که  در  ۹۰ کیلومتری شهرستان پلدختر واقع در جنوب لرستان است که در مسیر شاهراه شاپور خواست به خوزستان جهت گردشگران و زواری که در قدیم به عتبات عالیات مشرف می‌شدند؛ قرار دارد  و دومین منزل از خرم‌آباد به خوزستان است که پس از آن کاروانسراهای گوشه، قلعه نصیر، اوسر، میش‌وند، چارتاق و قلعه رزه در این مسیر قرار گرفته‌اند.


رومانی ادامه داد: این کاروانسرا تنها کاراونسرای ایران است که سه حیاط دارد و از کاروانسراهای کوهستانی کشور به شمار می‌رود و این اثر در ۲۳ شهریور ۱۳۸۲ با شماره ۹۹۹۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردستگاه تصفیه آبلینک مطالب دیگرروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *