تهران- ایرنا- لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد که اوکراین ممکن است تا هفته آینده با بدترین سناریوی حمله روسیه روبه رو شود و اروپا با یکی از خطرناک ترین موقعیت های امنیتی خود از اوایل قرن بیستم شاهد خواهد شد.


به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، تراس در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ما باید برای بدترین سناریو آماده شویم و بدترین حالت ممکن است در اوایل هفته آینده رخ دهد.


وی افزود: واقعیت این است که روسیه می خواهد ساعت را به عقب برگرداند – آنها می خواهند ساعت را به دهه ۱۹۹۰ و قبل از آن برگردانند.


وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد که تنها در هفته گذشته، ما شاهد دو برابر شدن اطلاعات نادرست و شاهد عملیات‌هایی با پرچم دروغین در منطقه دونباس بودیم، من می ترسم روسیه نشان داده باشد که در مورد دیپلماسی جدی نیست.


وی یادآورشد: ما باید قوی باشیم زیرا این تنها چیزی است که روسیه درک می کند.


روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.


بخش‌های غربی روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نزدیکی به کشورهای عضو ناتو که کانون تنش بین روسیه و غرب است، برای روس‌ها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیروهای نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص می‌شود.


کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه بوده و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده است. در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.



You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *