هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در خصوص گزارشات اخیر مبنی بر تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن گفت که مذاکرات در این باره همچنان ادامه دارد.


به گزارش ایسنا، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که گفت وگوها با طرف ایرانی برای آزادی زندانیان ادامه دارد.


وی گفت: ۵ شهروند آمریکایی که در ایران بازداشت بودند اکنون در اقامت اجباری به سر می برند و برای آزادی آن ها به مذاکرات ادامه می دهیم.آنچه محقق شد یک گام مثبت است و یک توافق امضا شده نیست و امیدواریم که در آینده نزدیک اعلام کنیم که توافق منعقد شد.


جان کربی خاطرنشان کرد: از تلاش های شرکایمان در منطقه تقدیر و تشکر می کنیم، کشور قطر دوست متمایزی است و از حمایت های آن تشکر می کنیم. ما به طور ویژه از حمایت های قطر در این مذاکرات تقدیر می کنیم.


وی گفت: آنچه در مورد آن صحبت می کنیم قرار دادن برخی از اموال بلوکه شده ایران در حساب هایی تنها برای بکارگیری در امور انسانی است.


هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید تاکید کرد که درحال حاضر مذاکراتی با ایران درخصوص بازگشت به برجام نداریم.


وی همچنین گفت که بر فعالیت های منطقه ای ایران و حمایت هایش از روسیه و تهدید کشتی ها متمرکز هستیم.


علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره توافق اخیر ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان بین دو کشور و آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران گفت: ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کرده‌است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *