رحمان عموزاد با پیروزی مقابل رقیب آمریکایی به نیمه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان رسید اما مجتبی گلیج در ثانیه آخر به سعدالله‌یف روس باخت.


به گزارش ایسنا، در ادامه رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد  و در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد که سال گذشته در سن ۲۰ سالگی قهرمان و پدیده کشتی جهان شد، مقابل نیک لی از آمریکا ۹ بر ۴ پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.


عموزاد پیش از این پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با یانیس مادی از جزایر کومور مسابقه داد و در همان ابتدای مسابقه نتیجه را ۱۰ بر صفر کرد. 


عموزاد در کشتی دوم نیز به مصاف اشتفان کومان از رومانی رفت و با نتیجه عالی ۱۲ بر صفر برنده شد.


اما مجتبی گلیج در دیدار حساس وزن ۹۷ کیلوگرم برابر عبدالرشید سعدالله یف قرار گرفت و در حالی که تا ۱۰ ثانیه آخر ۴ بر ۲ پیش بود، روی زیرگیری کشتی‌گیر روس به جای اینکه عقب رود و از تشک خارج شود، رو به جلو مقاومت کرد تا خاک نشود اما در ۱۰ ثانیه به پایان به پل رفت تا کشتی برده را مفت ببازد و ضربه فنی شود. این در حالی بود که دارنده ۷ طلای جهان و المپیک در ضعیف‌ترین و ناآماده‌ترین حالت خود در سالهای اخیر قرار داشت و پیروزی مقابل سعدالله‌یف کاملا عملی بود. گلیج اگر به جای حرکت رو به جلو عقب می‌رفت و از تشک خارج می‌شد یک امتیاز از دست می‌داد و می‌توانست کشتی را ۴-۳ ببرد اما شکستی ناباورانه را برای خود رقم زد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردکتر علی اباصلتیان – مشاوره فوری 09387708025

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *