ورامین- ایرنا- مسئولان شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران همزمان با فرا رسیدن روز معلم، از اهمیت جایگاه معلمان در ارتقاء سطح تعلیم و تربیت جامعه اسلامی می‌گویند بر لزوم توجه مسئولان به وضعیت آنان تأکید کردند.


به گزارش ایرنا، مسئولان شهرستان‌های ورامین، قرچک،پیشوا و پاکدشت همزمان با ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا و یا صدور پیام‌هایی، با تبریک این روز به جامعه فرهنگیان، خواستار توجه مسئولان کشور به مسائل و مشکلات آنان شدند.


مسئولان جنوب شرق تهران از اهمیت جایگاه معلمان می‌گویند



تشکیل و تکوین هویت نسل جدید در دستان معلمان است
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در رابطه با نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت گفت: بی شک، تشکیل و تقویت هویت نسل جدید، در دستان پرتوان معلمان شریفی است که رنج تربیت جوانتان و نوجوانان را با نجابت و صبر و شکیبایی، بر عهده گرفته و با قناعت و مناعت طبع، آینده را می‌سازند و با افتخار سکان‌دار هدایت علمی و تربیتی جامعه شده‌اند.


حسین نوش‌آبادی به خبرنگار ایرنا گفت: معلمان افسران پیشرفت و تکامل کشور و حافظان عزت و استقلال ملت و بانیان اعتبار و آبروی مردم هستند وجامعه باید خود را مدیون ایثار و فداکاری این قشر والامقام بداند و نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی نیز باید نسبت به تأمین مطالبات قانونی معلمان اهتمام ویژه داشته باشد.


حفظ شأن و منزلت معلمان، اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، اجرای مطلوب قانون رتبه بندی معلمان، توجه به حقوق و جایگاه نیروهای خدماتی مدارس و تأمین امنیت شغلی نیروهای قراردادی و خرید خدمت و نیرهای حق‌التدریس، مربیان پیش‌دبستانی و نهضت سوواد آموزی و معلمان شاغل در بخش‌های خصوصی و غیردولتی، شفاف سازی هزینه و درامد حساب‌های صندوق ذخیره فرهنگیان، ارائه آموزش رایگان و با کیفیت، توجه به خواسته کارنامه و نیروهای نهضت سوادآموزی، اجرای کامل و بدون تبعیض فوق العاده ویژه تمامی فرهنگیان و رعایت حقوق معلمان تازه استخدام شده، نیازمند هماهنگی، همسویی و هم افزایی دولت و مجلس انقلابی است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سند تحول بنیادین به عنوان سندی نظام‌مند و بالادستی با هدف ارتقاء شایستگی‌های معلمان و بالا رفتن کیفیت آموزشی دانش‌آموزان و بهبود سطح معیشت فرهنگیان طراحی شده ومورد تأئید رهبر معظم انقلاب است که تخصیص بودجه مناسب برای اجرای آن مورد انتظار همگان  است.


مسئولان جنوب شرق تهران از اهمیت جایگاه معلمان می‌گویند



پیشرفت مادی و معنوی بشریت ریشه در تربیت افراد  جامعه دارد
سرپرست فرمانداری پاکدشت نیز در خصوص جایگاه معلمان گفت: همه پیشرفت‌های معنوی و مادی بشریت، ریشه در تربیت افراد جامعه زیر نظر معلمانی دارد که از منبع زلال ایمان، معرفت ،تعهد و ایثار برخوردارند.


محسن اردستانی گفت: با نگاه دقیق به پیشرفت‌های جامعه اسلامی این واقعیت روشن است که تمامی ارکان جامعه وامدار معلمانی هستند که چراغ هدایت بشریت را به تأسی از نبی مکرم اسلام(ص) و انبیاء الهی روشن و فروزان نگاه داشته‌اند .


وی تصریح کرد: به استناد آیه ۱۰ از سوره مبارکه فاطر باید از تلاش‌های مداوم فرهنگیان به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا در اشاعه تعلیم و تربیت و توسعه علم و دانش این قشر فرهیخته تقدیر کرد و شأن و منزلت آنان را در جامعه حفظ و نسبت به ارتقاء آن کوشید.


مسئولان جنوب شرق تهران از اهمیت جایگاه معلمان می‌گویند



رشد فضائل اخلاقی در سایه آموزش و پرورش صحیح حاصل می‌شود
فرماندار قرچک نیز با تقدیر از تلاش معلمان به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: رشد فضائل اخلاقی و انسانی به موازات توسعه علمی، جز در پرتوی آموزش و پرورش صحیح، آگاهانه و مسئولانه معلّمان امکان‌پذیر نخواهد بود؛ قشری که به عنوان میراث‌داران انبیای الهی با تأسی از شخصیت‌های اثرگذار تاریخ، هدایت جوامع را برعهده دارند.


علیرضا فاتحی‌نژاد افزود: معلمان به عنوان اساسی‌ترین و تأثیرگذارترین عنصر نظام تعلیم و تربیت، رسالت خطیر اندیشه‌ورزی و هدایت نسل‌ها را به دوش کشیده و در تمام تحولات تاریخی و فرهنگی کشور نقش‌آفرین هستند؛ همچنان‌که در طول بیش از دو سال گذشته که بیماری کرونا گریبان‌گیر جامعه بشری شد، مجاهدانه به میدان آمدند و با مسئولیت‌پذیری مانع از ایستایی چرخه‌ تعلیم و تربیت شدند.


وی اظهار داشت: اکنون که پس از این دوره سخت و طاقت‌فرسا، با تدابیر دولت مردمی در افزایش ضریب واکسیناسیون و اطمینان نسبی از سلامت دانش‌آموزان، آموزش حضوری در مدارس و سایر مراکز علمی از سر گرفته شده، بار دیگر شاهد تلاش‌های خستگی‌ناپذیر معلمان و اساتید دانشگاه هستیم تا خسارت‌ها و عقب‌ماندگی‌های احتمالی ناشی از آموزش مجازی، جبران شود.


وی تصریح کرد: بی‌شک، معلمان آینه تمام نمای رشد، توسعه و بالندگی کشور در سایه تعلیم و وتربیت آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و توجه به شأن و جایگاه آنان، آینده روشن‌تری را نصیب ایران اسلامی می‌کند.


مسئولان جنوب شرق تهران از اهمیت جایگاه معلمان می‌گویند



دولت ریل‌گذاری مناسبی برای ارتقاء وضعیت معلمان انجام داده است
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی با ریل‌گذاری مناسب رسیدگی به مشکلات معلمان، زمینه را برای رفع تمامی دغدغه‌های جامعه فرهنگیان را فراهم کرده است.


فرهاد بشیری به خبرنگار ایرنا گفت: روز معلم یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلمان در دیدگاه نظری و عملی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و این روز نشان‌دهند شکوه و عظمت مردان و زنانی است که در تاریخ پرافتخار ایران  اسلامی در حریم مقدس مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشتند.


وی اظهار داشت: این که امروز کماکان معلمان ما مشکل معیشتی دارند، به هیچ عنوان زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی که به برکت خون هزاران شهید همچون استاد شهید مرتضی مطهری به ثمر رسیسده نمی‌باشد طی سال‌های گذشته نه تنها مشکلی از معلمان حل نشده که باری بر دوش آنان نیز افزوده گشت.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش مسئولان نظام در سامان دادن وضعیت معلمان و افزایش حقوق آنان، اندکی از مشکلات این جامعه کاسته ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است.


بشیری تأکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی، ریل گذاری مناسبی برای آن که این مسیر به وضعیت صحیح خود باز گردد، صورت گرفت که قطعا از منافع آن، معلمان و جامعه فرهنگیان و در نهایت، کل جامعه اسلامی برخوردار می‌شوند.
دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *