ایسنا/قم استاندار قم با حضور در سازمان انتقال خون استان ضمن رونمایی از دستگاه تعیین گروه خونی خودکار، گفت: مردم قم، همواره در امر اهدای خون و فعالیت‌های خیرخواهانه پیشگام هستند.


به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمد تقی شاهچراغی امروز ۱۰ مردادماه با حضور در سازمان انتقال خون استان، ضمن بررسی وضعییت و روند اهدای خون در قم، با تعدادی از مراجعین و اهدا کنندگان خون گفتگو کرد.


استاندار قم همچنین در جلسه‌ای که با حضور رئیس و معاونین سازمان انتقال خون برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت این سازمان در تولید فرآورده‌های خونی و تامین نیازهای ضروری استان در این زمینه، ادامه داد: مردم قم، همواره در امر اهدا خون و فعالیت‌های خیرخواهانه پیشگام هستند.


وی بروز رسانی تجهیزات و دستگاه‌های فرآوری و تولید فرآورده‌های خونی را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال دستگاه‌های دولتی و نیز خدمات انسان دوستانه بخش‌های خیرین و مردمی می‌توان بسیاری از مسائل را بر طرف نمود.


گفتنی است؛ در این بازدید که به مناسبت روز انتقال خون برگزار شد، از دستگاه تعیین گروه خونی خودکار رونمایی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.


مزایای این دستگاه شامل افزایش سرعت، دقت و کاهش اشتباه در گروه بندی خون است و هزینه‌های مواد مصرفی و آنتی سرم‌ها را نیز کاهش می‌دهد. این دستگاه بدون محدودیت و در کمتر از ۲ ساعت تعداد نمونه‌های اخذ شده را تعیین می‌کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *