بر اساس گزارش‌های موجود، گمان می‌رود که ده‌ها هزار مرد اوکراینی به صورت غیرقانونی از آغاز جنگ روسیه در فوریه گذشته میلادی اوکراین را ترک کرده‌اند و خیلی از آنها برای این کار رشوه پرداخت کرده‌اند.


به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، روز جمعه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تمامی روسای سربازگیری در کشور را به دلیل فساد شایع در این بخش اخراج کرد.


وی در ویدئویی گفت: این سیستم باید توسط افرادی که دقیقا می‌دانند جنگ چیست و چرا ریاکاری و ارتشا در طول جنگ خیانت محسوب می‌شود، اداره شود.


منطقه اودسا به یک مکان ویژه برای فرار از خدمت اجباری سربازی تبدیل شده و یکی از مسئولان سربازگیری در این منطقه پس از آنکه مشخص شد پنج میلیون دلار در حساب‌های خود و یک ملک گرانقیمت در اسپانیا دارد، دستگیر شد. اما در سراسر اوکراین گزارش‌هایی از فساد مسئولان که مایل به دریافت رشوه از افرادی هستند که نمی‌خواهند به میدان جنگ با روسیه بروند، وجود دارد. بیش از ۱۰۰ روند جنایی علیه مسئولان سربازگیری در جریان است.


زلنسکی روز جمعه گفته بود: ریاکاری در همه جا یکجور است. کسب مال نامشروع، مشروع کردن درآمدهای غیرقانونی، سودهای غیرقانونی، نقل و انتقال غیرقانونی افراد واجد شرایط خدمت سربازی به آنطرف مرز همه جا یکی است.


اگرچه این رسوایی فساد به تیتر اصلی اخبار تبدیل شده اما به دلیل آنکه اوکراین ۱۸ ماه است که درگیر جنگ با روسیه است، بیش از گذشته خودنمایی می‌کند.


در هفته‌های نخست حمله، صدها هزار اوکراینی، منقلب از میهن پرستی، داوطلب خدمت در خط مقدم شدند تا به حفظ استقلال کشورشان کمک کرده و حمله اولیه را خنثی کنند.


پس از گذشته یک سال بسیاری از آنها اکنون دیگر زنده نیستند، زخمی یا خسته‌اند و ارتش به سرباز جدید برای پر کردن رسته‌های خود نیاز دارد.


پدران دارای بیش از سه فرزند، افراد ناتوان و آنهایی که مشاغل حساس دارند از نام نویسی معافند ولی بقیه در صورتی که فراخوان داده شود باید ثبت نام کنند. نیروهای بخش سربازگیری منزل به منزل و در خیابان‌ها اطلاعیه صادر می‌کنند. ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که این افسران، مردان را به سمت خودروهای ون می‌برند تا آنها را به سمت دفاتر ثبت نام ببرند.


برخی از مردان اوکراینی می‌گویند که از دریافت اوراق مربوط به ثبت نام راضی نیستند اما اگر فراخوانی صورت بگیرد به عنوان بخشی از زندگی در یک کشور درگیر جنگ آن را می‌پذیرند. یکسری‌ها هم توان پرداخت رشوه ۵۰۰۰ دلاری را ندارند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمیدکی شاپ فروشگاه لوازم مزدا
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *