ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، یکی از مهمترین مصادیق توسعه و رشد شاخص های مطالعه در کشور را توجه به زیرساخت های مطالعاتی عنوان کرد و گفت: همه تلاش ما در مجموعه نهاد کتابخانه ها، تبدیل فرهنگ مطالعه به نهضت ملی است.


یاسر تقوی امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت، با اشاره به آیه «لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَی المُؤمِنینَ إِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ»، اظهار کرد: این آیه به اهمیت موضوع حکمت و فرزانگی از دیدگاه قرآن اشاره دارد و رسیدن به حکمت را در سایه مطالعه کتاب می داند.


وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب به عنوان یکی از افراد کتابخوان و اهل مطالعه جامعه همواره بر موضوع رشد فرهنگ مطالعه تاکید داشته و در دیدارهای مختلف خود با نخبگان، اندیشمندان و مسئولین این نکته را متذکر می شوند، افزود: توجه جدی به دغدغه ایشان ضرورت دارد و رسالتی مهم بر دوش همه مسئولان فرهنگی است.


مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، یکی از مهمترین مصادیق توسعه و رشد شاخص های مطالعه در کشور را توجه به زیرساخت های مطالعاتی عنوان کرد و گفت: اگر موضوع توسعه کتابخانه ها اعم از ساخت، نوسازی و توسعه بخش های کتابخانه ای در استان گیلان، به ویژه در شهرهای رشت و شفت با جدیت دنبال شود، سیر صعودی در سایر شاخص های مطالعاتی را شاهد خواهیم بود.


تقوی، کتابخانه های عمومی را امروزه مرکز آموزش های غیر رسمی و محلی برای رفع نیازهای فکری و فرهنگی جامعه عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری برنامه ها و محافل متعدد آموزشی و کارگاه های مختلف برای اقشار مختلف مردم در کتابخانه های عمومی درصدد رشد و پویایی فکری مردم هستند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟لینک مطالب دیگرراهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *