مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بر ضرورت تشکیل یک سازمان ساختاری منسجم با حضور ارگان های امدادی در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی تاکید کرد.


به گزارش ایسنا، قدرت الله محمدی در همایش ملی بازآفرینی شهری، ایمنی و مدیریت بحران که با هدف بررسی موضوع ایمنی شهری، در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت ایمنی و حفظ جان انسان‌ها تصریح کرد: زمانی که صحبت از بحران می‌شود، کلید واژه‌هایی نظیر سیل، زلزله، آتش‌سوزی، آوار، بارندگی شدید و… را می‌شنویم و در کنار این رخدادها کلید واژه‌هایی دیگر مانند هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس، سازمان بحران، پدافند و… برای امدادرسانی به میان می‌آیند.


وی ادامه داد: اما در نظر بگیرید چنانچه در نزدیکی همین مکانی که حضور داریم دو یا سه ساختمان دچار آوار شوند متولی امدادرسانی کیست؟ چه سازمان‌هایی هستند؟ آیا سازمان و مجموعه‌ای مشخص برای اعزام فوری و رسیدگی به این گونه بحران‌ها وجود دارد؟ پاسخ خیر است.


محمدی افزود: به همین دلیل هم تشکیل یک سازمان ساختاری متشکل از ارگان‌های امدادی و بحرانی برای رسیدگی، امداد و نجات محبوسین و مصدومین در حوادث بسیار ضروری و کارآمد خواهد بود. در هنگام بروز حوادثی مانند زلزله، ثبت آمار و اطلاعات دقیق از افراد باید تهیه شود و وجود یک نرم افزار آماری حوادث و تشکیل گروه برای وارد کردن اطلاعات دقیق محل حادثه، تعداد نفرات و ساکنان یک محله و روستا برای انجام عملیات، آوار برداری و نجات افراد و… نیز امر بسیار مهمی است.


مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره اهمیت فرهنگ‌سازی در راستای کاهش خطرات حوادث و پیشگیری از خسارات ناشی از آن نیز گفت: توجه به اشاعه فرهنگ شهرنشینی اعم از زندگی فردی و اجتماعی و رعایت قوانین و مقررات برای حفظ جان و مال شهروندان بسیار مهم است و باید از کشورهای دیگر که در این زمینه به موفقیت‌هایی دست یافته اند الگو بگیریم و ایمنی که مهم‌ترین نیاز انسان‌هاست باید با وسواس بیشتری مورد توجه قرار گیرد.


محمدی با بیان اینکه محتواسازی باید از دانشگاه‌ها و مراکز علمی آغاز شود، گفت:‌ ما حتما از تولیدات علمی این همایش بهره‌ خواهیم برد.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه رشته ایمنی و حریق و پیشگیری از حوادث باید در دفترچه کنکور وارد شود، گفت: امیدواریم که این موضوع در شورایعالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و سازمان سنجش مورد توجه قرار بگیرد. ایمنی بخش ضروری از هر خانه‌ای است که باید پیش از دکوراسیون و تجملات مورد توجه قرار گیرد. اما جالب است که ما برای دکوراسیون رشته‌های دانشگاهی داریم ولی برای ایمنی خیر.


در همین زمینه بخوانید:


“http://isna.ir/xdQfcG”>از زلزله بم درس گرفتیم/ بازدید ایمنی از ۳۰۰۰ ساختمان مهم در تهران

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *