ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی بر ارتقای جایگاه تولید و صادرات استان در سطح کشور تاکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی با همدلی باید بتواند به ارتقای صادرات استان کمک کند.


به گزارش ایسنا، محمدرضا حسین نژاد، روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: پرورش تجار و بازرگانان در راستای افزایش صادرات کمک موثری در ارتقای جایگاه استان خواهد داشت.



وی افزود: اتخاذ تصمیمات درست  و آسیب نرساندن به بخش تولید به ویژه بخش کشاورزی مهم است زیرا تولید پایه و اساس کشور است.



وی بر رفع مشکلات موجود در بخش چاه های کشاورزی و ذخیره آب در استخرهای ذخیره تاکید کرد و گفت: کشاورزان نباید درگیر چنین موضوعاتی باشند.



حسین نژاد اظهار کرد: برای موضوع گاز مصرفی صنایع تبدیلی، باید قانون اصلاح شود و نباید تصمیمات ما در تعارض با قانون باشد.



معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: تسهیلات سفر رییس جمهور به استان پیگیری شده است  و پرداخت این تسهیلات توسط بانک ها بررسی و پذیرفته شد و پرونده های شهرستانها  توسط آنان بررسی خواهد شد. 



ناصر فخر موحدی به اجرای طرح توسعه زنجیره های تولید ارزش راهبردی در استان اشاره کرد و گفت : در حوزه فولاد، سیمان، پتروشیمی، آلومینا، گیاهان دارویی، نوغان داری، زنبور عسل و صنایع پایین دستی زنجیره ارزش تعریف شده که امیدواریم بتوانیم این هشت زنجیره را پیگیری کنیم که تحقق آن مستلزم مشارکت بخش خصوصی و دولتی است.


به گزارش ایسنا، محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی همچنین روز چهارشنبه، ۳۱ خردادماه در همایش بزرگداشت یاد شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید اظهار کرد: توانایی شهید چمران در حوزه های علمی و قدرت تجزیه و تحلیل برای جنگ های نامنظم چریکی بیانگر این است که علم و دانش موجب بهره وری بالا می شود؛ در جنگ های نامنظم چریکی اقدامات علمی و معنوی شهید چمران توفیقات بزرگی را نصیب کشور کرد.


 
حسین نژاد از یار نزدیک شهید چمران، شهید ایرج رستمی نیز یاد کرد و گفت: در کنار شهید چمران، شهید ایرج رستمی نیز توفیقات بزرگی را برای کشور به دست آورد و مدیران ما نیز باید چمران گونه با درک شرایط و موقعیت کشور، به مسائل نگاه کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *