ایسنا/کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: دشمن با جنگ روایت‌ها به ‌دنبال آن است که همدلی و روابط بین مردم و مسئولان را بزند و بذر ناامیدی را بین جوانان بپاشد که باید با عمل و مجاهدت خود از این کار جلوگیری کنیم.


به گزارش ایسنا، سردارمحمدعلی نظری چهارم تیرماه در نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان با شورای قضائی استان کرمان به ‌مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی علاوه بر ترویج مکتب سلیمانی و در زمان شیوع کرونا مسائل مربوط به تنظیم بازار، قاچاق دارو، ماسک و مواد ضدعفونی و حتی تغذیه و معیشت مردم را هم در نظر گرفتیم، زیرا تخلفات زیادی می‌شد و مجموعه قضائی استان اجازه نداد دشمن در زمینه مشکلات بهداشتی و ایجاد جو روانی در بین مردم سوءاستفاده کند.


وی با اشاره به اینکه گشت‌های بازرسی برای رعایت مسائل بهداشتی و نظارت بر مراکز خدمت‌رسان در حوزه معیشت و تغذیه مردم انجام شد، افزود: قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان راه‌اندازی شد که قرارگاه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ازجمله آنها بود.


نظری از ارائه مشاروه‌های رایگان به مردم در طرح‌های «هر مسجد، یک حقوقدان» و «هر پایگاه، یک حقوقدان» خبر داد و گفت: عدم آگاهی منجر به وقوع بعضی جرائم می‌شود و طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در کرمان آغاز شد.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه اظهار کرد: امروز از اقتدار بالایی برخوردار هستیم و دیپلماسی قوی در منطقه و دنیا داریم که ناشی از مجاهدت، همدلی، همکاری و مرهون خون شهدای عزیز به ‌ویژه شهدای مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی است.


وی با اشاره به اینکه توسعه عدالت و رضایتمندی مردم در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها و مطالبات یکی از مسائلی‌ست که منجر به امیدآفرینی می‌شود، گفت: دستگاه قضائی استان کرمان جزء برترین‌های کشور است.


نظری افزود: دشمن با جنگ روایت‌ها به ‌دنبال این است تا همدلی و روابط بین مردم و مسئولان را بزند و بذر ناامیدی را بین جوانان بپاشد و بر روی ذهن و افکار مردم کار می‌کند که باید با عمل و مجاهدت خود از این امر جلوگیری کنیم.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: دستگاه قضائی بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت دارد و نسبت به ترک فعل بعضی از مسئولان تذکر می‌دهند و این امر موجب شده انحراف از اهداف نداشته باشیم.


حجت ‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به برکات تفکر بسیجی در دادگستری استان افزود: کار جهادی در قوه قضائیه یک ضرورت است و نمی‌توانیم یک کار مهم و تاثیرگذار را در قوه قضائیه انجام دهیم بدون اینکه دیدگاه بسیجی داشته باشیم.


وی اظهار کرد: سند تحول قوه قضائیه، سندی پویا و نقشه راه قوه است و در جای ‌جای این سند تاکید شده که ماموریت‌های قوه قضائیه، قضات، مسئولان قضایی و کارکنان اداری باید همراه با فکر، اندیشه و کار جهادی باشد.


حمیدی با اشاره به اینکه هر قاضی ما در ماه به ۲۰۰ پرونده رسیدگی می‌کند، کار طاقت‌فرسایی است و اگر بخواهیم فقط به وقت اداری اکتفا کنیم، قطعا نمی‌توان چنین عملکرد خوبی را رقم زد؛ گفت: روحیه بسیجی‌ است که قاضی را قانع می‌کند، ده‌ها پرونده را به منزل ببرد و از وقت شخصی خود بکاهد و تا پاسی از شب به پرونده‌ها رسیدگی کند.


رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۶۲۳ هزار پرونده طی سال گذشته در دادگستری استان کرمان ثبت شده که به ۹۷ درصد پرونده‌ها رسیدگی شد و بسیج حقوقدانان نیز برای صلح و سازش کمک می‌کند و توانسته‌اند با کسب رضایت شاکی و رفع اختلافات خانوادگی در این زمینه موثر باشند و از ورودی پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری کنند.


وی طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» را در راستای افزایش اطلاعات حقوقی مردم ارزشمند خواند و بیان کرد: بسیاری از مشکلات به ‌علت نداشتن اطلاعات حقوقی است زیرا اطلاعات حقوقی مردم بسیار پایین است و باید تلاش کنیم مردم با مسائل اولیه حقوقی آشنا شوند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردستگاه تصفیه آب

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *