ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تنش دمایی در دشت کاشان تا روزهای میانی هفته جاری ادامه داشته و پدیده غالب آب و هوایی به صورت آسمان صاف همراه با وزش باد در ساعت‌های عصرگاهی خواهد بود.


عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در روز دوشنبه شرایط فعال شدن کانون‌های گرد و خاک در منطقه کاشان مهیا شده که این امر سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.


وی افزود: داده‌ها نشان می‌دهد که جوی پایدار طی روزهای آینده بر دشت کاشان حاکم شود و دمای هوا در روز دوشنبه به ۳۸ درجه سانتیگراد برسد و شاهد افزایش دما و وزش باد با سرعت ۱۸ متر بر ثانیه در روزهای آینده باشیم.


ارغوانی تصریح کرد: دمای هوا در روز سه‌شنبه با پنج درجه افزایش به ۴۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد و روزهای شنبه و یکشنبه آینده به ۴۱ درجه کاهش خواهد یافت که به شهروندان سفارش می‌شود با رعایت نکات بهداشتی دچار گرمازدگی و آفتاب‌سوختگی نشوند.


رئیس اداره هواشناسی کاشان تأکید کرد: کشاورزان و باغداران از سم‌پاشی یا محلول‌پاشی در زمان وقوع وزش باد به خصوص در نوبت عصر خودداری کنند و صاحبان باغ‌های انار و پسته،  جهت جلوگیری از آفتاب‌سوختگی نسبت به محلول‌پاشی با سیلیکات پتاسیم یا کائولن اقدام کنند.


ارغوانی گفت: با افزایش دما به کشاورزان سفارش می‌شود جهت کاهش خسارت تنش‌های دمایی خصوصاً در باغ‌های انار و پسته از کودهای پتاسه استفاده کرده و نسبت به آبیاری به موقع و تأمین نیاز آبی درختان پسته، برنامه‌ریزی صحیح داشته باشند.


وی افزود: باغداران، جهت مدیریت خسارت کرم گلوگاه انار نسبت به خالی کردن و یا مسدود کردن تاج انار اقدام کرده و پایش آفات مکنده خصوصاً سن سبز و پسیل پسته در ساعت‌های اولیه صبح و خنکی هوا انجام شود.


رئیس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: صاحبان واحدهای گلخانه‌ای بازبینی‌های لازم نسبت به وضعیت مطلوب پوشش گلخانه داشته و به علت پیش‌بینی باد شدید از استحکام سازه‌ها اطمینان حاصل کنند تا دچار خسارت نشوند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *