ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از خسارت ۲۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های آموزش و پرورش در شهرستان‌های درگیر سیل این استان خبر داد.


به گزارش ایسنا، کلام اله صفری، امروز، دوشنبه، ۶ شهریور در نشست خبری خود با بیان اینکه خسارت ۲۰ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های شمالی استان وارد شد، افزود: برنامه‌ریزی برای تعمیر و نوسازی و بهسازی اماکن خسارت از سیل دیده انجام می‌شود.


وی اظهار کرد: ۳۷۰ پروژه آموزش و پرورش در سطح استان با نظارت سازمان نوسازی مدارس در حال ساخت است.


صفری تصریح کرد: ۴۶ درصد فضای آموزشی استان دچار فرسودگی شده و شدیدا با مشکل کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم و در ۸ شهرستان این مشکل به نقطه قرمز رسیده است.


وی با ابراز اینکه در دو سال گذشته ۱۵ هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان استان اضافه شده است، گفت: استان اردبیل نیاز به نهضت مدرسه سازی دارد.


این مقام مسئول استان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نسبت به بهسازی و نوسازی مدارس اقدام نشده است، اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس استان به تنهایی نمی‌تواند کمبود مدارس را جبران کند و نیاز داریم مسئولان و تصمیم گیرندگان نهایت دقت نظر را به امر کمبود فضای آموزشی در استان داشته باشند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان مدیریت بهینه نیروی انسانی در آموزش و پرورش را شرط اساسی خواند و ادامه داد: معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی شعار آموزش و پرورش است و محتوای غنی درسی، دانش آموزان و معلمان سه رکن قابل توجه در امر آموزش است.


صفری با اذعان بر اینکه ارتقاء جایگاه معلم در جامعه امری ضروری است، اضافه کرد: مدرسه نقطه شروع تعالی جامعه است و برای اثربخشی باید اعتماد جامعه به آموزش و پرورش ارتقاء یابد.


وی آیین نامه‌أهای جدید آموزش و پرورش را در مدارس لازم الاجرا دانست و با تأکید بر اینکه بدنبال مهارت آموزی دانش آموزان استان هستیم، افزود: شبکه شاد بعنوان ظرفیت آموزش و تولید محتوا استفاده می‌شود.


صفری صدور مجوز بی‌رویه برای آموزشگاه‌های آزاد را منبع فساد ذکر کرد و گفت: باید صدور مجوز برای دانش آموزان بالای ۱۸ سال فقط از طریق آموزش و پرورش باشد.


وی با بیان اینکه مسئولیت ضعف دانش آموزان در کنکور را به‌عهده می‌گیرم، اعلام کرد: ریاست ستاد کنکور بر عهده رئیس دانشگاه محقق است و بارها خواستار تشکیل جلسه با حضور استاندار شده ایم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *