ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: تحقق دو کلید واژه ایمان و امید، وظیفه‌ای همگانی است. 


سیدمحمدرضا طالبی، امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد در جلسه شورای راهبردی بنیاد غدیر استان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد ماه امسال به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام(ره)، دو کلید واژه اساسی «ایمان و امید» را مطرح فرمودند که به عنوان دستوری مؤکد همگان وظیفه‌ داریم در این حوزه اقدامات مهم و مؤثری داشته باشیم که نتایج آن در بین مردم جامعه ملموس و مؤثر نشان داده شود و خود نمایی کند.


به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در موضوع ایمان و امید مناسبت‌هایی به ویژه بحث اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان را پیش رو داریم که مدنظر رهبر معظم انقلاب نیز می باشند، گفت: هدف دشمن در شایعه‌ پراکنی و ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب بیشتر قشر جوان و نوجوان است لذا در برنامه‌ریزی اوقات فراغت جوان و نوجوان در دستور کار قرار دادیم و رویکرد اساسی ما «ایمان و امید» است.


معاون استاندار با بیان اینکه عمده برنامه‌ها و کلاس‌های اوقات فراغت تابستان با رویکرد مسجدمحوری خواهد بود، افزود: در ۲۸ خرداد که سالروز انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران بود، تحت عنوان روز ایمان و امید برنامه‌ ریزی‌هایی داشتیم که حداقل روزی ۲ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با همکاری صدا و سیما برنامه‌های اجرایی خود را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند.


طالبی بیان کرد: در دو سال اخیر نظام اسلامی توفیقاتی در سطح ملی و بین‌المللی داشته و هم حاکمیت و دولت سیزدهم اقدامات زیرساختی بسیار خوبی داشته است که مردم از آن اطلاع ندارند. 


وی با ذکر این نکته که ما مسئولان در خیلی از جاها کوتاهی کردیم،  اظهار کرد: اگر چنانچه جوان و نوجوان ما آمد کف خیابان مطالبه‌گری داشت ما مقصر هستیم به جهت اینکه نتوانستیم داشته‌ های نظام را به آنان منتقل کنیم و در این زمینه کم‌کاری کرده‌ایم.


معاون استاندار با اشاره به اینکه مناسبت‌های زیادی در پیش رو داریم و باید در هر دو مؤلفه «ایمان و امید» نهایت تلاشمان را داشته باشیم و برنامه‌ های نو و جذابی را برای جوان و نوجوان‌مان برگزار کنیم، تصریح کرد: به عنوان مثال شب گذشته در تمام استان جشن‌های وصال به مناسبت هفته ازدواج و با محوریت اداره ورزش و جوانان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که در فرهنگسرای بیرجند جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر حضور داشتند.


طالبی با تأکید بر اجرای برنامه‌های شاد و اسلامی، گفت: تحت هیچ شراطی نمی‌پذیریم که برنامه‌ای تحت نشاط اجتماعی اجرا شود اما بُعد اسلامی آن رعایت نشود.


به گفته وی؛ در کنار اجرای برنامه‌های شاد و اسلامی تلاش می‌ شود بحث جهاد تبیین خود را به اقشار مختلف جامعه به‌ ویژه جوانان و نوجوانان در سطح استان برسانیم.


وی با اشاره به تدارک برنامه‌های مختلف برای گرامیداشت دهه ولایت و امامت توسط گروه‌های مردمی، جهادی و ستاد بین المللی غدیر، تصریح کرد: یکی از دستگاه‌ها یا نهادها باید متولی شود تا برنامه‌های دهه ولایت و امامت در سطح استان به صورت منسجم باشد و از موازی‌کاری و اقدامات بخشی پرهیز شود.


معاون استاندار افزود: وظیفه ماست که در حد امکان از برنامه‌ های مردمی پشتیبانی کنیم لذا نمی‌شود هر روز دستگاه و مجموعه‌ای درخواست جلسه دهد و ما مدیران را دعوت کنیم و جدا جدا برنامه‌ریزی شود در نتیجه یک مجموعه متولی کار شود تا به صورت منسجم برنامه‌ها برگزار شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربهترین مشاورین کسب و کار چه ویژگیهایی دارند

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *