بهترین زمان کاشت نهال گردو در مناطق سردسیر

کسانی که می خواهند نهال گردو بخرند ممکن است این سوال را داشته باشند که بهترین زمان برای کاشت گردو در مناطق سردسیر چه زمانی است؟ این سوال بسیار مهم است.

اگر مردم مناطق سردسیر نهال گردو را در زمان نامناسب بکارند، ممکن است هرگز محصولی به دست نیاورند، بنابراین انتخاب زمان مناسب آب و هوا، انتخاب نوع نهال گردو و خرید نهال گردو از مراکز معتبری مانند فرانهال نیز حائز اهمیت است.

بهترین زمان برای کاشت نهال گردو در مناطق سردسیر اوایل پاییز است. با توجه به حساسیت نهال های گردو جوان به یخبندان و سرما، کارشناسان کاشت آن را از اواسط پاییز تا اوایل بهار توصیه می کنند.

بهترین زمان کاشت نهال گردو در صورتی که خاک یخ زده نباشد آبان و اسفند است. به این ترتیب می توانید گیاهان جوان گردو را از سرما و یخبندان محافظت کنید. لازم به ذکر است که انتخاب آب و هوای مناسب برای کاشت گردو در مناطق سردسیر امری مهم و ضروری است.

متخصصان در این زمینه می توانند به راحتی شما را راهنمایی کنند تا بتوانید از گیاهان گردو خود در برابر دمای یخبندان محافظت کنید و به موقع برداشت عالی داشته باشید. البته برای کاشت گیاه گردو در مناطق سردسیر علاوه بر انتخاب فصل مناسب، انتخاب نوع گیاه گردو نیز بسیار مهم است. برای کاشت گیاه گردو در مناطق سردسیر باید از گیاهان مخصوص این مناطق استفاده کرد.

این گیاهان عبارتند از:

نهال گردوی فرنور،

نهال گردو چندلر،

گردو تویسرکان،

گردو دماوند،

گردو فرانکت،

گردو کانادایی و… می باشد.

گردو هوای سرد چه ویژگی هایی دارد؟

اکنون که بهترین زمان کاشت نهال گردو در مناطق سردسیر را می دانیم و بررسی می کنیم، بهتر است در مورد ویژگی های نهال گردو زمستانه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. نهال گردو که در مناطق سردسیر رشد می کند باید در برابر سرما و دمای پایین بسیار مقاوم باشد.

درختان گردو که در مناطق سردسیر رشد می کنند (نهال اقلیم سرد) نامیده می شوند. معمولاً این درخت گردو در مناطقی کاشته می شود که ارتفاع منطقه از سطح دریا از ۱۴۰۰ متر بیشتر باشد. در این منطقه نهال گردو باید مقاومت بالایی در برابر سرمای بهاره داشته باشد.

این نکته بسیار مهم و ضروری است. باید از نهال های گردو که برای آب و هوای سرد مناسب است استفاده کنید. زیرا به دلیل آب و هوای این مناطق می تواند به سرعت خراب شود و هرگز به محصول دسترسی نخواهید داشت.

نکات اضافی برای رشد درختان گردو

به یاد داشته باشید که دانه گردو زمان و شرایط خاص خود را دارد، باید زمان کاشت گردو را با توجه به آب و هوای محلی انتخاب کنید، هر گردو نیز از روش کاشت خاصی پیروی می کند.

برای خرید نهال گردو موردنظر خود میتوانید به نهالستان فرانهال مراجعه کنید. فروشگاه فرانهال انواع و اقسام نهال های گردو را دارا میباشد.

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *