ایسنا/یزد مدیر کل انتقال خون یزد گفت: متوسط خون گیری در سه ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹.۲ درصد و متوسط خونگیری روزانه در سه ماهه ابتدای سال جاری ۹ درصد افزایش یافته است.


«سید محمد رضا آقایی» با بیان اینکه متوسط خون گیری در سه ماهه ی ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹٫۲ درصد و متوسط خونگیری روزانه در سه ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است، گفت: اهدای پلاکت فرزیس که در درمان بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد در این مدت ۸۰ درصد افزایش یافته است و در سال جاری ۱۰۰ درصد درخواست های مراکز درمانی به خون پاسخ داده شد.


وی با اشاره به این که اهداکنندگان مستمر خون در سال حداقل دو بار برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، افزود: اهداء کنندگان مستمر خون در سه ماهه بهار سال گذشته در استان ۶۰ درصد به ثبت رسیده است که این آمار در سال جاری به ۶۳ درصد افزایش یافته است در این شاخض استان یزد رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.


مدیر کل انتقال خون استان به مراجعه بیشتر مردم در شب‌های احیا، ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان سال جاری اهدا خون در استان یزد در مجموع ۱۴ درصد افزایش یافته است که این آمار در شب های قدر افزایش ۴۴ درصدی را داشته است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *