سه نمایش «مشک‌های خالی»، «بچه‌های محرم» و «ایستاده بر خاک» در مرزهای تمرچین، باشماق، مهران و خسروی اجرا می‌شود.


به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این سه نمایش از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و در پایگاه‌های کانون که در مرزهای خروجی ایران به سمت کشور عراق مستقر شدند در کنار سایر برنامه‌های تماشاخانه سیار نمایش داده می‌شود.


برهمین اساس نمایش «مشک‌های خالی» از تولیدات مرکز تولید تئاتر و ئئاتر عروسکی کانون به کارگردانی زهرا مریدی در دو منطقه تمرچین و باشماق طبق جدول زمان‌بندی اعلام شده اجرا خواهد شد.


این نمایش عروسکی تلفیقی از تکنیک‌های بن‌راکو، ماورای بنفش و سایه‌ای است و قصه روایت کودکانی است که تشنگی روز عاشورا هر کدام را به گونه‌ای آزار می‌دهد.


نمایش «مشک‌های خالی» از زبان سه مشک خالی از آب، روایت می‌شود که هیچ‌کدام نتوانستند به خاطر شرایط‌شان کودکان کربلا را سیراب کنند.


محسن قصری، زهرا مریدی، پانته آ صفامنش، سعید تاجیک و آرزو صبری بازیگران و بازی‌دهندگان عروسک این نمایش هستند.


نمایش «بچه‌های محرم» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ترمان نیز به مدت ۱۰روز در منطقه صفر مرزی ایلام بر روی تماشاخانه سیار اجرا می‌شود. در این نمایش سه دوست که در یک محل زندگی می‌کنند تصمیم می‌گیرند به مناسبت ماه محرم یک هیئت در محله خود برپا کنند. اما در این کار به مشکلاتی برخورد می‌کنند و….


بازیگران این نمایش عبارتند از: علیرضا ترمان، محمد کارآزاد و علی‌اکبر اعتماد مقدم. آهنگ‌سازی این نمایش را صابر جعفری برعهده داشته است.


همچنین نمایش «ایستاده بر خاک» به نویسندگی و کارگردانی آرمین دزفولی‌زاده در نقطه صفر مرزی خسروی به روی صحنه تماشاخانه سیار خواهد رفت.


این اثر در بخش حمایت از تئاتر بومی ویژه مناسبت‌های مذهبی است که یگانه عبدالمالگی به عنوان مشاور هنری و مهنوش محمدی عروسک‌ساز، دزفولی‌زاده را همراهی می‌کنند. آرمین دزفولی‌زاده، مهنوش محمدی، فاطمه فرهنگیان و مریم رستمی نیز عروسک گردان‌های این نمایش هستند.


در نمایش «ایستاده بر خاک» که روایت دیگری از حماسه عاشورا است مرد جوانی تیری در خاک می‌یابد و آن را به خاطر علاقه‌اش به تیراندازی، از زمین برمی‌دارد تا در کنار تیرهای دیگری که از دشت اطراف جمع کرده بگذارد. در این هنگام تیر به سخن آمده و….


گفتنی است ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت اربعین حسینی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است که در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *