اکسیوس گزارش داد که ایالات متحده یک توافقنامه استراتژیک امنیتی و اقتصادی با بحرین امضا خواهد کرد که سطح تعهد امنیتی آمریکا در قبال منامه را افزایش خواهد داد.


به گزارش ایسنا، این وب‌سایت آمریکایی به نقل از منابعی اعلام کرد: «انتظار می‌رود شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین در سفر هفته جاری خود به واشنگتن، این توافقنامه را امضا کند».


این سایت تصریح کرد: انتظار می‌رود وی همچنین با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، لوید آستین وزیر دفاع و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کند.


این منابع گفتند: توافق راهبردی آمریکا و بحرین بیش از یک سال است که در حال آماده سازی است و شامل تعهد به مشورت و ارائه کمک در صورت مواجهه بحرین با یک تهدید امنیتی قریب الوقوع است.


منابع تاکید کردند که این توافقنامه از نظر قانونی الزام آور خواهد بود و شامل یک تعهد امنیتی است و شراکت اقتصادی بین ایالات متحده و بحرین را علاوه بر همکاری در زمینه فناوری‌های قابل اعتماد، ترسیم می‌کند.


این منابع عنوان داشتند که این توافقنامه شامل تعهد ماده 5 مشابه تعهد در قبال ناتو نمی‌شود؛ تعهدی که آمریکا را ملزم می‌کند با هرگونه حمله به بحرین به عنوان حمله به آمریکا برخورد کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگریدکی شاپ فروشگاه لوازم مزدالینک مطالب دیگرشیرآلات بهداشتی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *