ایسنا/خراسان رضوی نخستین اجراهای چهارهمین جشنواره تئاتر بسیج با مضامینی از جنگ و دفاع مقدس، ترورهای ناجوانمردانه و تفاوت نسلی همراه شد و مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت.


جشنواره تئاتر بسیج شب گذشته، ۲۰ دی ماه پس از افتتاحیه میزبان سه نمایش و صبح امروز، ۲۱ دی ماه دو نمایش در سالن‌های تئاتر شهر، حوزه هنری، تالار اردیبهشت و سالن تئاتر مستقل به علاوه یک اجرای خیابانی بود.


نخستین اجرای جشنواره به کارگردانی محمدعلی صباغی از شهر مشهد و در تالار اردیبهشت برگزار شد که کارگردان آن نمایش خود را به شهدای ترور، شهدای دوران جنگ تحمیلی و پس از جنگ تاکنون تقدیم کرده بود که به نوعی هر یک از کاراکترهای نمایش به این طریق به شهادت رسیده بودند.


نمایش دوم با عنوان “ثمرگل” به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی از شهر خواف در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد و به نوعی به رسم و رسومات نادرست و آسیب‌های ناشی از آن در زمینه ازدواج در شهرها می‌پرداخت.


نمایش انتهایی نیز شب گذشته با عنوان “وطن و تن‌ها” به کارگردانی محمد الهی از شهر مشهد در سالن نوری حوزه هنری برگزار شد که در واقع تفاوت نگاه نسل جوان و جدید با جوانان دوران جنگ و جانبازان و شهدا را نشان می‌داد و آسیب‌های جنگ را بررسی می‌کرد.


نخستین نمایش صبح امروز با عنوان “عروس کارون” به کارگردانی رضا یاوری از زنجان در تالار مستقل مشهد برگزار شد که محتوایش به دوران جنگ تحمیلی در جنوب کشور و علاقه مردم به شهرهایشان می پرداخت.


نمایش “عاشقانه‌های دو بازمانده” از جنگ تحمیلی به کارگردانی داوود نجفی از خرم‌دره زنجان نیز در سالن حوزه هنری برگزار شد، اما تنها اجرای خیابانی برگزار شده تاکنون نیز با وجود شرایط ویژه حضور مردم در دریاچه چالی‌دره در داخل آب  اجرا شد و مردم را به سر صحنه تئاتر محیطی کشاند.


سایر اجراها نیز از عصر ۲۱ دی  ماه در شهر مشهد ادامه خواهد داشت و تمام این کارها مورد نظر کارشناسی داوران قرار خواهند گرفت.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *