تهران – ایرنا – کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رفت و آمدهای سیاسی از جانب کشورهای همسایه مانند قطر، کویت، امارات، جمهوری آذربایجان و ترکیه نشان دهنده استقبال این کشورها از سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم است.


سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و روابط با همسایگان افزود: با عنایت به اسناد بالادستی و تاکید به اصول قانون اساسی، جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی موظف است که با اولویت کشورهای همسایه، مسلمان و غیرمعاند، ارتباطات سیاسی گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد. 


این کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: بر این اساس، رئیس جمهور در دولت سیزدهم در ارائه برنامه‌های دولت و تاکید وزیر خارجه این اولویت‌ها را در دستور کار سیاسی خود قرار داده و در طول ماه‌های اخیر تمام تلاش خود را بر اجرای اولویت‌های اعلام شده معطوف کرده است. 


وی با بیان اینکه دولت سیزدهم تلاش کرده که نزدیک‌ترین ارتباطات سیاسی خود را با کشورهای همسایه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی داشته باشد، تاکید کرد: به خوبی می‌دانیم که بهره‌وری در حوزه اقتصادی نیازمند گذشت یک زمان معقولی است که در برخی از موارد این ارتباطات در دولت سیزدهم تقویت شده و در حوزه اقتصادی نیز اقدامات قابل توجهی به ویژه در مورد گسترش روابط با عراق صورت گرفته است. 


صدرالحسینی تصریح کرد: گذشت زمان در دولت سیزدهم و تاکید این دولت در حوزه سیاست خارجی و سفرهای متعددی که مقامات دولت و وزارت خارجه در این رابطه انجام داده و انجام خواهند داد، می‌تواند تضمینی بر اجرایی شدن برنامه‌های اعلام شده باشد. 


این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: در حوزه جغرافیایی سوریه، سفرهایی توسط وزیر خارجه، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر راه و شهرسازی و سایر وزرا صورت گرفته است که نمونه‌های بارزی از این ارتباط محسوب می‌شوند.


وی ادامه داد: رفت و آمدهای سیاسی از جانب کشورهای همسایه مانند قطر، کویت، امارات، جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز وجود داشته که نشان از استقبال این کشورها از سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم است.


صدرالحسینی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس، به نظر می‌رسد در طول هفت ماه گذشته در این حوزه، دولت و دستگاه سیاست خارجی نمره قابل قبولی را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *