تهران – ایرنا – نماینده مردم ملکان استان آذربایجان شرقی تاکید کرد که بحران اوکراین نتیجه عینی اعتماد به غرب و امریکا است که باید دستگاه دیپلماسی کشور در مذاکرات وین مدنظر قرار دهد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «سید علی موسوی» در جلسه نوبت بعدازظهر روز شنبه (۷ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در تذکری گفت: کشورهای همسایه و جهان با تحرکات دیپلماسی در موضوع بحران اوکراین حرکت کرده و امتیازاتی از این قضیه گرفته‌اند و باید دستگاه دیپلماسی کشور در این باره تحرکات بیشتری نشان دهد.


نماینده مردم ملکان در مجلس افزود: جمله معروف رئیس جمهور آمریکا و کشورهای غربی این است که در مقابل حمله روسیه در کنار اوکراین هستند و اوکراین را عضو ناتو می‌کنند اما شاهدیم رئیس جمهور اوکراین تاکید داشت که غرب آنها را در مقابل روسیه تنها گذاشته است.


وی ادامه داد: آنهایی که دنبال غرب بودند و می ‌خواستند با طناب غرب و آمریکا به چاه بروند و  اروپا و آمریکا را بهشت خود می‌دانستند، اکنون باید از اوکراین درس عبرت بگیرند که نتیجه عینی اعتماد به غرب است.


موسوی خاطرنشان کرد: قضیه اوکراین طنین صدای رهبری است که به غرب از جمله آمریکا و اروپا نباید اعتماد کرد، از این رو به تیم مذاکره کننده در وین تذکر می‌دهم که دقت لازم را داشته باشند.


مجلس اجازه نمی‌دهد در مذاکرات وین حقوق مردم ضایع شود


محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در یک تذکر شفاهی گفت: اکنون تیم مذاکره کننده کشور در حال مذاکره  در وین هستند و ما هم از آن ها حمایت می‌کنیم، اما حرکت دولت انقلابی و مجلس انقلابی در مسیر قبل صحیح نیست. مردم شعارها را شنیده و حرف‌ها را دیده‌اند. در آینده اگر اتفاقی رخ دهد ما پاسخگو نخواهیم بود.


نماینده مردم بافق در مجلس تاکید کرد: آمریکا در توافق هسته‌ای باید به تعهداتش عمل کند. اگر مذاکره کنندگان و دستگاه دیپلماسی ما امتیاز بدهند و آمریکایی که فریبکار است مانند گذشته به تعهداتش عمل نکند مجلس و دولت نمی توانند در مقابل مردم سرشان را بلند کنند. 


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد:ما نمایندگان مجلس محکم ایستادیم و نمی گذاریم حقوق مردم ضایع شود.اگر کوتاه بیاییم امروز تعهدات را می پذیرند و فردا همان بلایی که در دولت قبل بر سر برجام آمد در این دولت بدتر آن را شاهد خواهیم بود.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *