روانشناسی شخصیت چیست و شخصیت چگونه مورد برسی قرار میگیرد

روانشناسی از رشته های محبوب و پر طرفدار علوم انسانی در مقاطع مختلف تحصیلی به شمار می رود. در واقع روان شناسی، برسی رفتار انسان ها و افراد و چگونگی ایجاد رفتار های مختلف در هر فرد است که هر بخش از آن یک علم به خصوص و متنوع است. روان شناسی از گرایش های متنوع و بسیار گسترده ای تشکیل شده و هر کدام از این گرایش ها کتاب ها حرف برای گفتن در خود دارند.
امروز با هم در این مطلب می خواهیم یکی از این گرایش ها را به اختصار برسی کنیم و با شناخت این گرایش بتوانیم بهتر علم روان شناسی را درک کنیم و آن بشناسیم.


روان شناسی گرایش های زیادی را در بر می گیرد برای مثال روان شناسی بالینی، روان شناسی عمومی، روان سنجی از سه گرایش اصلی این علم می باشد اما امروز با هم می خواهیم به روان شناسی شخصیت بپردازیم.
درک شخصیت شما در واقع به شما کمک می کند تا شما هر چه بیشتر و بهتر راجع به سلامت عاطفی خود شناخت داشته باشید و بینش شما را نسبت به خودتان تغییر خواهد داد. همه ما با عبارت شخصیت آشنایی داریم اما نمی دانیم که در واقع معنای علمی و اصلی این کلمه چگونه تعریف شده و چه معنایی دارد. شخصیت چیست و روان شناسی شخصیت یعنی چه و چرا صورت می پذیرد.
شخصیت هر فرد منحصر به همان فرد است و ایت شخصیت شماست که شما را همان گونه که همین حالا هستید جلوه می دهد و شخصیت شما به طور کلی بر شما تأثیر خواهد گزاشت، از روابط روز مره تان تا سبک زندگی شما موثر است!
همان طور که در بالا به این موضوع اشاره شد، روان شناسی دارای زیر شاخه ها و گرایش های بسیار زیاد و متنوع و گسترده ایست که روان شناسی شخصیت یکی از گرایش ها از 53 گرایش روان شناسی و از مجبوب ترین گرایش ها است.
روان شناسان شخصیت در تلاشند که درک کنند هر فرد چگونه به رشد شخصیتی خواهد رسید و شخصیت آن ها چگونه بر نحوه رفتار افراد تأثیر می گذارد. این گرایش و علم در روان شناسی همواره با شناخت بیشتر از شخصیت انسان و چگونگی متفاوت بودن شخصیت های متنوع در هر فرد روان شناسی شخصیت را کامل و کامل تر می کند!
روانشناسان همچنین اختلالات شخصیتی را که می توانند در زندگی روزمره فرد تداخل ایجاد کنند، ارزیابی، تشخیص و درمان می کنند.
برای مشاوره و روانشناسی حضوری و بهره مندی از مشاوره ی تخصصی دکتر شیرین ولی زاده به وبسایت ایشان مراجعه کنید.

شخصیت چیست

چیزی که باعث می شود شما به کسی که اکنون هستید تبدیل شوید در واقع شخصیت شماست مطمئنا عوامل بسیاری با کسی که الان هستید ارتباط دارند از جمله ژنتیک، تربیت و تجربیات زندگی شما همه و همه این ها در واقع شخصیت شما هستند.
افراد زیادی معتقد هستنند که هر آنچه واقعاً شما را منحصر به فرد می کند الگو های مشخص افکار، احساسات و رفتار هایی است که شخصیت منحصر به فرد شما را تشکیل می دهند.
در حال این که هیچ تعریف توافق شده ای از شخصیت هر فرد وجود ندارد، عموما به عنوان چیزی تصور می شود که از درون فرد ناشی می شود و در طول زندگی نسبتاً ثابت می ماند. این شامل تمام افکار، الگو های رفتاری و نگرش های اجتماعی است که بر نحوه مشاهده ما و آنچه در مورد دیگران و دنیای اطرافمان باور داریم تأثیر دارد.
روان شناس ها با درک هر چه بهتر شخصیت ما افراد می توانند پیش بینی کنند که افراد در هر موقعیتی چه رفتاری از خود نشان خواهند داد و انواع چیز هایی که برای افراد اجح است و ارزش بیشتری دارد پاسخ می دهند.

امروزه برای مطالعه و سنجش شخصیت، روانشناسان تعدادی تست شخصیت، ارزیابی و پرسشنامه مختلف را تهیه کرده اند. بسیاری از این تست ها به طور گسترده در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، شاخص مشهور (Myers-Briggs Type Indicator (MBTI اغلب به عنوان یک ارزیابی غربالگری قبل از استخدام مورد استفاده قرار می گیرد.

برای دستیابی به بهترین روانشناس و تخصصی ترین مشاوره ها در ایران دکتر روانشناس شیرین ولی زاده با بهترین تخصص به شما کمک می کند شما می توانید از مشاوره روانشناس گیشا بهره مند شوید و مشکلاتتان را با ایشان در میان بگزارید.

سخن آخر

اگر که بخواهید اطلاعات دقیق تر و راهنمایی های بیشتری در مورد گرایش روانشناسی شخصیتی کسب کنید یا نیاز به دریافت مشاوره دارید، می توانید با بهترین روانشناس گیشا در ارتباط باشید!

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *