تهران – ایرنا- رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: ظرفیت‌های جدیدی که در سایت فردو و نطنز انجام شده، بر اساس قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی است و فشار سیاسی و قطعنامه راه حل نیست.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت و با حضور در جمع خبرنگاران در حیاط پاستور در واکنش به قطعنامه شورای حکام علیه ایران گفت: همانطور که قبلا اعلام شده بود، رفتار و فشار سیاسی و اقداماتی که از جنس عدم توجه به روند توافق و مذاکرات بوده، حتما با عمل متقابل همراه خواهد بود.


وی افزود: سازمان انرژی اتمی ایران در راستای اقدام قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها در سایت فردو و نطنز برای غنی سازی ظرفیت جدیدی ایجاد کرد که کل این عملیات در چارچوب مقررات آژانس بین اللملی انرژی اتمی است و ظرفیت جدیدی از گازدهی در نطنز شروع کردیم.


اسلامی اضافه کرد: در فردو هم افزایش ظرفیت غنی سازی از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد را شروع کردیم و سانتریفیوژهای نسل جدید را جایگزین نسل اول خواهیم کرد.


رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اظهارات رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: فشار سیاسی و قطعنامه راه حل موضوع نیست.


وی ادامه داد: ملاک و معیار رفتارهایی مانند دامن زدن به موارد اتهامی نیست و رفتار حرفه ای آژانس را می طلبد که فعال باشد و در جهت پیشبرد برنامه توافق مطابق توافق ۲۰۱۵ اثر بخشی داشته باشد.


اسلامی یادآور شد: آمریکا که از سند ۲۰۱۵ خارج شده، نه تنها خود به تعهدات عمل نکرده بلکه مانع انجام تعهدات دیگران هم شده است و امیدوارم به همان متن توافق و ضوابط برگردند و بیش از این اجازه ندهند با عملیات روانی و جوسازی سیاسی بخواهند به کار خود ادامه دهند.



You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *