سیاست گذاری اهواز بر نورپردازی پل های کارون آغاز عملیات خط اول

ایسنا/خوزستان شهردار اهواز از تمرکز مدیریت شهری در حوزه زیباسازی بر نورپردازی فضای سبز و پل‌های رودخانه کارون خبر داد.


رضا امینی در آیین رونمایی از نورپردازی تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف که امشب (۱۷ اردیبهشت) انجام شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اهواز شهر شب نامیده می‌شود، یکی از سیاست‌گذاری‌های این دوره مدیریت شهری، نورپردازی فضای سبز و پل‌های کارون بوده است. علاوه بر این این کار، هر ساله المان‌ها نوری در شهر نصب می‌شود.


وی با بیان اینکه اهواز یکی از زیباترین شهرهای کشور است، افزود: تا انتهای دوره مدیریت شهر و در نوروز سال آینده، نورپردازی‌ها قوت خواهد گرفت و زیباسازی شهر با رویکرد جدید تقویت جدید خواهد شد.


شهردار اهواز بیان کرد: اهواز چالش های متعددی دارد که در سالیان متمادی بهش هر تحمیل شده است. در این دوره ابتدا سعی شد پروژه های نیمه تمام مانند رفع مشکلات آب های سطحی، تقویت ناوگان عمومی، احداث تفرجگاه‌ها، احداث تقاطع تقاطع های غیرهمسطح و و نجات متروی اهواز اجرا شود.


آغاز عملیات خط اول متروی اهواز از خردادماه


وی افزود: عملیات اجرایی خط اول متروی اهواز در خردادماه امسال آغاز می‌شود. منابع مالی نیز در این زمینه پیش‌بینی شده است. خط اول در ۱۱.۵ کیلومتر از میدان فرودگاه تا میدان دانشگاه شهید چمران اهواز در دو فاز اجرا می‌شود.


افزایش ۵۰۰ درصدی تعداد اتوبوس‌های ناوگان شهری


وی با اشاره به افزایش حدود ۵۰۰ درصدی تعداد اتوبوس‌های ناوگان شهری گفت: در این دوره ۲۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده که تاکنون بیش از ۱۰۰ دستگاه وارد شهر شده است و تا پایان شهریور هم بقیه اتوبوس‌ها وارد می‌شوند. ۲۱۴ اتوبوس هم در حال بازسازی است بنابراین تا پایان سال، تعداد اتوبوس‌های اهواز از ۷۰ دستگاه در سال ۱۴۰۰ به ۵۷۰ دستگاه می‌رسد.


امینی تصریح کرد: خط اتوبوس تندروهم به طول ۲۷ کیلومتر رفت و برگشت در حال اجرا است و در نمای ایستگاه‌های این خط، از از عناصر هویت‌ساز شهر استفاده خواهد شد تا حس تعلق مردم به داشته‌های تاریخی بیشتر شود.


شهردار اهواز گفت: اهواز به ۴۰۰۰ تاکسی نیاز دارد؛ در حال حاضر اهواز ۱۹۰۰ تاکسی به صورت اسمی دارد اما عملا ۱۰۰۰ تاکسی در حال فعالیت هستند. تاکنون ۲۷۰ تاکسی نوسازی شده‌اند و فرآیند توسعه و نوسازی تاکسی‌ها تا مرز ۸۰۰ دستگاه در حال انجام است.


وی بیان کرد: با اجرای ۶ میلیون مترمربع آسفالت، در این حوزه انقلابی ایجاد شده است. هر چند هنوز چاله‌های زیادی در شهر داریم.


امینی عنوان کرد: کارشکنی‌های متعددی از جهات مختلف برای کار نکردن در اهواز اتفاق می‌افتاد و افرادی چشم‌شان را روی نور خورشید بستند اما مردم خدمات را می‌بینند و رضایت‌مندی نسبی دارند.


افزایش بودجه شهر اهواز به ۲۳.۵ هزار میلیارد تومان


وی افزود: این چالش‌ها در دهه‌های زیادی به شهر اهواز تحمیل شده است و با یکی دو دوره مدیریت نمی‌توان به میانگین کشور رسید اما تلاش می‌شود سرعت رشد نسبت به دیگر کلانشهرها بیشتر شود و این موضوع را می‌توان از افزایش بودجه از ۳.۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۳.۵ هزار میلیارد تومان در امسال متوجه شد. در هیچ کلانشهری چنین رشد بودجه‌ای در این سال‌ها نداشتیم.


شهردار اهواز با بیان اینکه آهنگ رشد توسعه در اهواز شنیده می‌شود، گفت: برخی با القای ناامیدی سعی در ناامید کردن مردم دارند که راه به جایی نمی‌برند. بعد از چهار سال کارشکنی و کینه‌توزی و کار به جایی نبردن، بهتر است به مسیر درست برگردند و تلاش کنند با همدلی از ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود؛ اگر در ۴۴ ماه گذشته این گونه بود خدمات چند برابر توسعه داده می‌شد.


حیات اهواز به عوارض آلایندگی وابسته نیست


شهردار اهواز با بیان هرینه جاری از ۷۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده است، گفت: در طول چهار سال  ۴ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی به شهرداری اهواز پرداخت شد در حالی که بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان هم شهرداری اهواز وصول کرده است اما برخی سعی می‌کنند القا کنند که حیات شهرداری به حق آلایندگی وابسته است در حالی که این گونه نیست.


امینی با اشاره به اولویت در پرداخت حقوق کارگران بیان کرد: گفته می‌شود پرداخت حقوق ۴۰ تا ۵۰ روز با تاخیر است؛ این گفته کاملا اشتباه و ظلم است و حقوق همه کارکنان جز یکی دو سازمان پرداخت شده است و به زودی کاملا انجام می‌شود. تاخیر چند روزه در پرداخت حقوق کاملا طبیعی است و در همین استان خوزستان، شرکت‌های بزرگ صنعتی یا برخی دستگاه‌های دولتی با چند ماه تاخیر حقوق را پرداخت می‌کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *