تهران – ایرنا – آلمان و قطر در بحبوهه تلاش های برلین برای یافتن گزینه های جایگزین واردات گاز روسیه که ۴۵ درصد از نیازهای این کشور اروپایی را تشکیل می دهد، قرارداد همکاری در زمینه انرژی با تمرکز بر گاز مایع امضا کردند.


به گزارش ایرنا از رسانه‌های قطر، وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه‌ای که خبرگزاری «د پ آ» آلمان آن را منتشر کرد، افزود: این توافق نامه همکاری امروز (جمعه) با امضای «شیخ تمیم بن حمد» امیر قطر که هم اکنون در برلین بسر می‌برد و «رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان امضا شد.  


بر اساس این بیانیه، این توافق نامه انرژی به آلمان کمک می‌کند تا عرضه گاز خود را با واردات گاز طبیعی مایع از قطر، متنوع کند و در عین حال انگیزه‌ای برای همکاری در زمینه «هیدروژن سبز» ایجاد خواهد کرد. 


در بیانیه وزارت اقتصاد آلمان آمده است که در این پیوند، جلسات منظمی بین وزارت انرژی قطر و وزارت اقتصاد آلمان برگزار خواهد شد. 


بر اساس این بیانیه همچنین دو کشور با تشکیل دو کارگروه موافقت کردند که یکی از آن‌ها به تقویت روابط تجاری در زمینه گاز طبیعی مایع و هیدروژن و تشکیل مجمعی برای ایجاد مسائل زیرساختی و نظارتی و 


کارگروه دیگر در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره وری انرژی و مدیریت بار است و بر روی توسعه قابلیت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و موضوعات مرتبط مانند زیرساخت‌ها و بازارهای برق کار خواهد کرد. 


در این پیوند، روزنامه آلمانی هاندلزبلات » امروز جمعه به نقل از «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر نوشت که دوحه امیدوار است در سال ۲۰۲۴ انتقال گاز طبیعی مایع به آلمان را آغاز کند. 


«شیخ تمیم به حمد آل ثانی» امیر قطر صبح امروز (جمعه) در سومین ایستگاه سفر اروپایی خود که از روز دوشنبه با سفر به اسلوونی و سپس مادرید پایتخت اسپانیا آغاز شده است وارد برلین شد.  


امیر قطر قرار است در ادامه سفر خود به اروپا به انگلیس و فرانسه نیز سفر کند.



تهران – ایرنا – قطر بزرگترین صادرکننده گاز جهان یک طرح گازی جدید را افتتاح کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *