تهران- ایرنا- دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به پیام رهبری در خصوص نوشت افزار ایرانی، گفت: این پیام ثابت کرد مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی می‌تواند الگویی برای ده‌ها محصول دیگر باشد که بگوید ما می‌توانیم استقلال فرهنگی و ملی را در کنار یکدیگر جستجو کنیم.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران «الگونما» به همت مجمع نوشت افزار ایرانی-اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور  از ۲۸ دی ماه تا ۲۴ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد. 


هدف از برگزاری این نمایشگاه استانداردسازی واحد کالاهای فرهنگی و کمک به تولید کالاهای خوب و فاخر و مرغوب ایرانی بود تا شهروندان با مشاهده استاندارد از اصلی بودن و ایرانی بودن آن محصولات احساس نگرانی برای استفاده فرزندان خود نداشته باشند.


روز گذشته در پایان کار این نمایشگاه، رهبر معظم انقلاب طی پیامی با ابراز خرسندی از اقدام افتخار آفرین تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی، تولید با کیفیت این محصول را برای هر کشوری مایه افتخار دانستند.


«بسم الله الرّحمن الرّحیم/ نوشت‌افزار، در شمار کالاهای حیاتی برای امروز و فردای هر کشور است. تولید باکیفیت آن نیز برای کشور تولید کننده، مایه‌ی افتخار است. از این که مجموعه‌هائی در کشور ما بر این اقدام افتخارآفرین همت گماشته و گامهای موفقیت‌آمیز برداشته‌اند، خرسندم و پایداری آنان در این راه را از خداوند متعال مسألت میکنم. توفیقاتتان مستدام باد ان‌شاءالله.»


سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: عرصه صنایع فرهنگی مهم ترین عرصه تحول زا در فرهنگ کشور است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن پرداخته اند. ایشان بسط موضوع را به زمان دیگری موکول کرده اند، چون طرح موضوع در اندازه خود بیانیه است.


وی افزود: پیگیری تحول زایی در فرهنگ کشور، بخش مهمی بر عهده شورای فرهنگ عمومی کشور است، در همین راستا و در مرحله گفتمان سازی و دغدغه سازی و همچنین مراحل بعدی، نهادسازی، جریان سازی و محصول سازی، دبیرخانه به موضوع وارد شده و در این شورا، قرارگاه صنایع فرهنگی تشکیل شده که هنرمندان از بخش عمومی و خصوصی، با آن تعامل دارند و در بخش های گوناگون همکاری می کنند. 


امامی با بیان این که نمایشگاه الگونما به لحاظ محتوا و گفتمان سازی قدم بزرگی را در این حوزه برداشت، اظهار کرد: اصلی ترین و یکی از مجموعه هایی که خودباوری ملی را ایجاد کرده و به نظام فرهنگی یاد داده که می تواند روی پای خود بایستد مجموعه نوشت افزار است که در قالب یک نهاد بسیار جوان، چابک و انقلابی به نام مجمع نوشت افزار اسلامی ایرانی، امروز یک جریان فرهنگی در کشور ایجاد کرده که خاموش شدنی نیست و به عنوان یک نهاد دینی و یک تجربه تا حد زیادی موفق، در نمایشگاه الگونما به نمایش درآمد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب، مجموعه نوشت افزار را مورد تفقد قرار دادند و پیامی امیدبخش برای آینده کار که همزمان شد با دهمین سال کار این مجموعه، صادر کردند. این پیام ثابت کرد مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی می تواند الگویی برای ده ها محصول دیگر باشد که بگوید ما می توانیم استقلال فرهنگی خود را در این شرایط حفظ کنیم و استقلال فرهنگی و ملی را در کنار یکدیگر جست و جو کنیم. بدون استقلال فرهنگی هویت ملی هم از میان خواهد رفت. 


وی ادامه داد: پیام رهبری تاکید به حمایت از جبهه مردمی محصولات فرهنگی است که دولتمردان را دو چندان وادار می کنند به سمت خلاق ترین و اثربخش ترین کانون فعالیت فرهنگی که جبهه فعالیت مردمی است، بروند.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *