تهران – ایرنا – وزیر جهاد کشاورزی از تامین اقلام اصلی و اساسی به ویژه در ایام نوروز خبر داد و گفت که کمبودی در این زمینه وجود ندارد.


به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی‌نژاد روز دوشنبه در نشست مشترک با استانداران سراسر کشور که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و معاونان وی برگزار شد، افزود: رسیدگی به معیشت مردم، همواره مورد تاکید رئیس جمهوری است.


وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با رعایت حال تولیدکنندگان، اقدام لازم برای جلوگیری از سوداگری‌ها و واسطه‌گری‌هایی که با تاخیر در توزیع، قصد افزایش قیمت را دارند، انجام گرفته است.


قاسمی ادامه داد: اقلام اساسی بر اساس نیاز استان‌ها تقسیم شده است اما ستاد تنظیم بازار هر استان باید نسبت به چگونگی عرضه آن تصمیم‌گیری کند.


وی، نظارت بر قیمت کالاها را راه حل مقطعی دانست و در حالیکه بر تقویت بازرس‌ها تاکید داشت، اضافه کرد: راه حل اصلی، مداخله در بازار است. اگر کالا به طور مناسب در بازار عرضه شود، جایی برای تعیین قیمت توسط دلال‌ها باقی نمی‌ماند.


وزیر جهاد کشاورزی درباره محصولات تهیه شده توسط سازمان تعاون روستایی هم اظهار کرد: این سازمان موظف به تهیه محصولات درجه یک است و اگر چنین نشده باشد، حتما باید عودت داده شود.


ساداتی‌نژاد بر اجرایی شدن توزیع هوشمند برای تنظیم بازار هم تاکید کرد و گفت: در صورتی که اقلام در اختیار ساختارهای توزیع هوشمند قرار گیرد، تا درب منازل مردم ارسال می‌شود که خود روش مناسبی برای حذف واسطه‌ها خواهد بود.


وی همچنین با اشاره به اینکه سهمیه بهمن و اسفند واحدهای تولیدی دام ارائه شده است، تصریح کرد: برای صدور مجوز مرغداری هیچ محدودیتی وجود ندارد.


تاکید بر صدور سند برای زمین‌های کشاورزی


ساداتی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت صدور سند برای تمامی زمین‌های کشاورزی تاکید کرد و افزود: قرار بود تا پایان سال ۱۳۹۹ تمام اراضی کشاورزی تحت قانون حد نگار، صاحب سند شوند اما تاکنون تنها اسناد ۴ درصد آنها صادر شده است.


عضو کابینه دولت مردمی و عدالت محور ادامه داد: صدور سند برای زمین‌های کشاورزی، از تغییر کاربری خاک‌های حاصلخیز و مناسب برای کشاورزی جلوگیری می‌کند.


وی با یادآوری تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در وزارت متبوعش اظهار کرد: مقرر شده است در تمامی استان‌ها هم چنین قرارگاهی تشکیل شود و اگر عزم جدی وجود داشته باشد می‌توان سنددار شدن زمین‌های کشاورزی را تا پایان چهار سال دولت فعلی، جشن گرفت.



You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *