آبادان – ایرنا – وزیر بهداشت، درمان و آموزشکی گفت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون تا کنون ۱۴۷ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده و با این روند ایمنی در کشور ایجاد شد.


به گزارش ایرنا دکتر بهرام عین اللهی دوشنبه با حضور در جمع کاروان های راهیان‌نور در مرز شلمچه افزود: واکسیناسیون در جامعه با استقبال و شتاب بسیار خوبی مواجه شد و ایمنی مناسبی در کشور حکمفرما شده است.


وی اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال گذشته شاهد حجم بالای مبتلایان به کرونا و مرگ و میر در کشور بودیم ولی اکنون شاهد سیر نزولی ابتلا و فوت بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هستیم.


عین اللهی ایثارگری کادر درمان را در بهبود شرایط کرونایی در کشور تاثیرگذار دانست و گفت: کادر درمان نمایشی از فداکاری و ایثار را به منصه ظهور گذاشت و با تلاش آنها آرامش تا حدودی به جامعه بازگشت.


وی خدمت در حوزه سلامت را نوعی عبادت عنوان کرد و گفت:: ایران با پشت سرگذاشتن پیک ششم کرونا جز کشورهای موفق دنیا بوده و با تزریق ‌۱۴۷ میلیون دُز واکسن، ایمنی در کشور ایجاد شد.


عین اللهی افرود: با همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزان سرایت اُمیکرون در جامعه بسیار پایین بود و این در حالی است که سایر کشورهای اروپایی و آمریکا میزان مرگ و میر بالایی در این سویه داشتند.


وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین به سفر کاروان های راهیان نور و سفرهای نوروزی پس از ۲ وقفه ای ۲ ساله اشاره کرد و با ابراز نگرانی گفت : در برخی مناطق شاهد عادی انگاری از سوی مردم هستیم.


وی خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی شد و افزود: تمامی بیمارستان‌های کشور و کادر درمان در حال آماده باش هستند تا در خدمت رسانی به مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور کوتاهی نشود.


عین اللهی در خاتمه حضور در کاروان های راهیان نور را حرکتی ارزشمند دانست و گفت: شهدا با نثار خون خود انقلاب را پربار کردند و ما مدیون آنها هستیم ،راه شهدا ادامه دارد و حضور در یادمان‌های دفاع مقدس تجدید میثاق با شهدا است ولی زائران باید شرایط بیماری را درک کرده و پروتکل های بهداشتی را با دقت رعایت کنند.


بهرام عین‌اللهی برای بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی آبادان و خرمشهر و حضور در میان کاروان‌های راهیان نور در شلمچه یکشنبه شب وارد خوزستان شد.


شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد و یکی از گذرگاه‌های مهم کشور برای پیاده روی اربعین حسینی است. 


تا پیش از شیوع کرونا ، در ایام اربعین بیش از یک میلیون زائر ایرانی و خارجی از این گذرگاه مرزی تردد داشتند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *