تهران – ایرنا – وزیر کشور با بیان اینکه طرف ثالث به دنبال ایجاد سوءتفاهم در روابط ایران و جمهوری آذربایجان است، گفت: ایران و جهوری آذربایجان به دیگران اجازه دخالت در روابط دو کشور را نمی‌دهند.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «احمد وحیدی» عصر چهارشنبه در حاشیه دیدار دادستان کل جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت: دادستان کل آذربایجان به دعوت دادستان کل کشورمان به تهران آمد و با وزیر دادگستری ملاقات کرد و درخواستی هم برای دیدار با ما داشت. 


وی با بیان اینکه در این نشست روی موضوعات مورد علاقه دو کشور صحبت شد، ادامه داد: طبیعتاً مسائل بسیار مشترکی بین ما وجود دارد و در گفت‌وگوها هر دو طرف تأکید داشتند که طرف‌های ثالث نباید در روابط خوب دو کشور دخالت کنند.


وزیر کشور با تأکید بر اینکه توطئه‌هایی نسبت به روابط ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد، افزود: طرف ثالث در تلاش است تا در روابط تهران – باکو سوءتفاهم ایجاد کند که این موضوع به نفع هیچ یک از دو کشور نیست.


وحیدی با تأکید بر اینکه ایران و جمهوری آذربایجان به لحاظ موقعیت استراتژیک و راهبردی خود در منطقه می‌توانند با روابط بسیار گسترده خود، آینده خوبی در منطقه داشته باشند، اظهار داشت: در رابطه با برخی مسائل اجرایی و عملیاتی نیز در این نشست بحث و تبادل نظر و در خصوص سلسله هماهنگی‌هایی برای موضوعاتی مانند مواد مخدر و امثال آن گفت‌وگو شد.


وی اضافه کرد: در مورد مشکلات مسافران و رانندگان ما در سفر به جمهوری آذربایجان و برداشتی که در خصوص بعضی از داروهایی که در ایران مجوز دارد و آنجا مجوز ندارد و به عنوان مواد مخدر تلقی می‌شود، گفت‌وگو شد تا بررسی و اصلاحات لازم اعمال شود.


به گفته وزیر کشور، در این نشست همکاری‌های طرفینی برای تبادل زندانیان نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و موضوعات متنوع دیگری که مورد توافق دو طرف بود مطرح شد که می‌تواند به توسعه روابط دو کشور کمک کند.



You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *