تهران- ایرنا- یک نماینده مجلس عراق جمعه شب در خصوص مراکز جاسوسی موساد در اربیل کردستان، گفت که مقامات اقلیم برای جلوگیری از انجام تحقیقات واقعی و شفاف پیرامون وجود مقرهای «موساد» در اربیل فشار می‌آورند.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری “المعلومه” «ترکی الجدعان» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق به رهبری “نوری المالکی” افزود: سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی دارای مقرهای مخفی در اربیل است.


وی ادامه داد: صحبت هایی نیز در رسانه‌ها و نیز گزارش بین المللی وجود دارد مبنی بر این که میان اربیل و تل آویو همکاری آشکاری وجود دارد و محموله‌های عظیم نفتی (از اقلیم کردستان) به بنادر رژیم صهیونیستی روانه می‌شود.


الجدعان اظهار کرد:حمله موشکی به مقر موساد موجب شد تا بار دیگر موضوع بسیار خطرناک [وجود مقرهای موساد در اربیل] مطرح شود.


وی افزود: مقرات مخفی موساد تهدیدی برای عراق در برابر کشورهای همسایه به شمار می‌رود؛ چرا که به دنبال تدوین برنامه‌ای است که در خدمت منافع خود در منطقه باشد که از آن جمله می توان به تضعیف عراق و و تداوم جریان تروریسم اشاره کرد.


الجدعان اعلام کرد: مقامات اقلیم کردستان برای انجام نشدن تحقیقات شفاف و واقعی پیرامون وجود مقرهای مخفی موساد در اربیل تمام تلاش خود را به کار گرفته اند و شایسته است که دولت عراق یک کمیته مخصوص تشکیل دهد تا گزارشی یکپارچه و نه تکذیب مستقیم و بدون تحقیقات به افکار عمومی ارائه کند.


وجود مقرهای مخفیانه موساد در اربیل، موجی از خشم مردم عراق را به راه انداخته‌ است؛ همچنین عراقی‌ها خواستار تحقیقات شفاف در این باره هستند و خواهان معرفی کسانی هستند که محیط مناسب را برای این مقرهای مشکوک ایجاد کرده‌اند.


دو پایگاه جاسوسی سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) رژیم صهیونیستی در اربیل عراق بامداد یکشنبه گذشته هدف حملات راکتی و موشکی قرار گرفت.


به دنبال این عملیات موشکی و راکتی گسترده، آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق به صدا در آمد و تمامی پایگاه‌های نظامیان آمریکا در عراق به حالت آماده باش کامل درآمدند.


روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس شب گذشته «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» در عراق مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» قرار گرفت.


این بیانیه می‌افزاید: بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم تکرار هر گونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه می‌شود.


در این بیانیه آمده است: به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.


برخی منابع غیر رسمی روز یکشنبه اعلام کردند که در این حمله موشکی برخی از ماموران جاسوس رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده‌اند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *