نیویورک- ایرنا- سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل ادعای روسیه را مبنی بر اینکه اوکراین برنامه تسلیحات بیولوژیکی دارد، یک دروغ دیگر از سوی مسکو و کاملا بی معنی خواند.


باربارا وودوارد سفیر انگلیس در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت افزود: روسیه امروز مجموعه ای از توطئه های  هیجانی، کاملاً بی اساس و غیرمسئولانه را در شورای امنیت مطرح  کرده است. این ادعاها کاملا حرف پوچ هستند.


سفیر انگلیس ادامه داد: شواهد معتبری مبنی بر اینکه اوکراین برنامه تسلیحات بیولوژیکی دارد، وجود ندارد. این یک دروغ دیگر در کارزار اطلاعات دروغین روسیه است.


واسیلی نبنزیا، سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل  از اتحادیه اروپا خواست تهدید واقعی عوامل بیولوژیکی نشات گرفته از  اوکراین را بررسی کند.


جلسه شورای امنیت به درخواست روسیه برای بررسی ادعاها مبنی بر اینکه آمریکا در اوکراین برنامه تولید سلاح های بیولوژیکی دارد، با عنوان “تهدید علیه صلح وامنیت بین المللی” برگزار شده است.


روسیه دولت اوکراین را متهم می کند که با همکاری آمریکا در حال اداره کردن آزمایشگاه هایی به منظور تولید تسلیحات میکروبی (بیولوژیک) است اما کی یف و واشنگتن هر دو این امر را تکذیب کرده اند و روسیه نیز تاکنون مدرکی در این زمینه ارائه نکرده است.


روسیه در سال ۲۰۱۸ نیز آمریکا را متهم کرد که به طور محرمانه در آزمایشگاهی در کشور گرجستان آزمایش های بیولوژیکی انجام داده است. آمریکا و انگلیس از هفته گذشته به این سو مدعی شده اند که روسیه در اوکراین از تسلیحات شیمیایی استفاده می کند.


به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *