تهران- ایرنا- دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: سینمای ما نیاز به مراقبت و مهربانی دارد باید با هم مهربان‌تر باشیم و قدر فرهنگ ارجمند این سرزمین را بدانیم.


به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، مسعود نقاش‌زاده در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر که عصر امروز (جمعه، ۲۲ بهمن) در برج میلاد برگزار شد، گفت: سینمای ایران در دو سال گذشته از ویروس کرونا آسیب سختی دید و عزیزانی را از دست داد. با این حال علیرغم محدودیت های ایجاد شده ناشی از این ویروس، سینماگران ایرانی کمر همت بستند و چرخ سینمای ایران را در حال گردش نگه داشتند.


وی افزود: سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر به درخت تناوری تبدیل شده که شاخه های جوان و پرباری از آن سربرآورده اند. در این دوره از جشنواره من و همکارانم به قدر وسع کوشیدیم تا رویه ها را استانداردسازی کنیم و از آغاز گام هایی را برداریم تا برای همه کسانی که با جشنواره سروکار دارند، برنامه ریزی روشن تری باشد.


دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: ما برای ارتقای جشنواره نیازمند آینده نگری و کلان نگری هستیم البته بر قانون گرایی هم تاکید داشتیم از ابتدا تمام تلاشمان این بود تا مطابق آیین‌نامه عمل کنیم، فیلم ها را براساس آیین نامه پخش کردیم و در راستای سیاست عدالت فرهنگی طنین جشن انقلاب از طریق نمایش فیلم های سینمای ایران شنیده شد. با وجود دشواری های ناشی از کرونا همکاران ما در مقابل تهدیدها و ناامیدیها با تمام توان تلاش کردند کار را درست انجام دهند.


مماشات و مصلحت اندیشی مشکلات ما را حل نمی‌کند


نقاش زاده در ادامه خاطرنشان کرد: باید مسائل و مشکلات و چالش‌ها را چه در سینما چه در جشنواره بازشناسی کنیم و برای آنها راهکار پیدا کنیم. گاه برای اصلاح برخی رویه ها باید رنج هایی را هم تحمل کنیم. مماشات و مصلحت اندیشی مشکلات ما را حل نمی‌کند، باید سرسختانه با نواقص کار خود روبه رو شده و برای رفع آنها تلاش کنیم. ما به اندازه وسعمان در این راه قدم برداشتیم.


وی در پایان گفت: این سینما نیاز به مراقبت و مهربانی دارد. باید با هم مهربان تر باشیم و قدر فرهنگ ارجمند این سرزمین را بدانیم. حیف است مهر را در دل نپروریم.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *