P>به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل سی ان ان ، کاخ الیزه اعلام کرد که مکرون رئیس جمهور فرانسه جلسه فوری امنیت ملی و دفاع با موضوع بحران روسیه و اوکراین تشکیل داده است. 
این نشست در ساعت ۷ بعد از ظهر (به وقت محلی) آغاز شده است. 
مکرون روز دوشنبه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین و همچنین دو بار با اولاف شولتز صدراعضم آلمان، چالرز میشل رئیس اتحادیه اروپا و اورسولا ون درلین رییس کمیته اروپا گفت و گو کرده است. 
پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 


پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.  
به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین عصر دوشنبه در گفت وگو با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان، آن‌ها را از نتایج نشست شورای امنیت روسیه در مورد بررسی وضعیت منطقه دونباس باتوجه به درخواست سران جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک آگاه کرد. 
به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواست تا استقلال جدایی طلبان «دون‌باس» از اوکراین را به رسمیت بشناسد. 
منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند. 




You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *