تهران- ایرنا- سخنگوی مجمع ایثارگران اصلاح طلب در تشریح جلسه اخیر شورای سیاسی این حزب گفت: در این جلسه خانم ابتکار به دعوت کمیته فرهنگی-اجتماعی حزب با موضوع خشونت علیه زنان و عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در این زمینه گزارش کاملی از اقدامات و موانع قانونی کار در حوزه زنان را به اطلاع اعضا رساندند. 


به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری ایرنا، حمیده زرآبادی، سخنگوی حزب مجمع ایثارگران اصلاح طلب در تشریح جلسه اخیر شورای سیاسی این حزب اظهار داشت: این جلسه هفتم اسفند ماه به صورت مجازی برگزار شد و سرکار خانم دکتر ابتکار به دعوت کمیته فرهنگی-اجتماعی حزب با موضوع خشونت علیه زنان و عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه زنان مهمان حزب بودند و گزارش کاملی از اقدامات و موانع قانونی کار در حوزه زنان را به اطلاع اعضا رساندند. 


وی افزود: در این جلسه موضوع تحولات نظامی در اوکراین مورد بحث و گفتگو اعضا قرار گرفت. اعضا معتقدند نگرانی های امنیتی روسیه در پیوستن اوکراین به ناتو، میزبانی پایگاه ها و استقرار موشک های میان برد و تجهیزات اطلاعاتی پیمان نظامی غرب، درست و قابل درک است. در همین رابطه، ضمن تاکید بر استقلال رای دولتی مستقل در پیوستن به اتحادیه ای مخالف با کشور همسایه، قرار گرفتن آن در کانون تهدید امنیتی کشور همسایه اقدامی غیر قابل قبول و غیر موجه از نظر حقوق بین الملل است.


زرآبادی بیان کرد: حزب مجمع ایثارگران به عنوان حزبی که اکثر اعضای آن تجربه تلخ جنگ، اعم از تلفات انسانی، آوارگی،  نابودی زیر ساخت‌ها و تاثیرات روانی آن بر زنان و کودکان را به عیان شاهد بوده اند، مخالفت خود را به صریح ترین شکل ممکن با توسل به قوه قهریه اعلام کردند همچنین حزب طرفین منازعه را به آتش بس فوری، گفتگو برای حل اختلافات، رفع نگرانی های مشروع امنیتی و  احترام به مرزهای شناخته شده بین المللی دعوت کرد.


سخنگوی مجمع ایثارگران اظهار داشت: حزب بر این اعتقاد است که تحولات اوکراین، شرایط جهان و نظم بر آمده از نتایج فروپاشی اتحادجماهیر شوروی را با دگرگونی اساسی مواجه خواهد کرد. این فرصت گرانبهایی برای ارزیابی سیاست خارجی کشور توسط متخصصین و سیاستگذاران است. رویکرد جدید سیاست خارجی کشور می تواند بر مبنای موازنه مثبت و استفاده بهینه از شرایط جدید برای ارتقای جایگاه ایران در جهان و تبدیل شدن به بازیگری تاثیر گذار علی الخصوص در عرصه تامین انرژی مورد نیاز اروپا باشد.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *