P style=”TEXT-ALIGN: justify”>گلاره ناظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: برای نخستین مرتبه است که تیم ملی فوتبال زنان به جام ملت‌های آسیا صعود می‌کند. به طور قطع این رویداد با پشتوانه و تلاش تک تک تیم‌هایی است که در لیگ هزینه می‌کنند.


وی افزود: تیم ملی فوتبال زنان در ۲ سال گذشته به دلیل نداشتن دیدارهای ملی جایی در رنکینگ جهانی نداشت. فوتبال به دلیل حضور تیم‌ها در لیگ، پویا مانده است و ثمره و نتیجه تلاش تیم‌های باشگاهی، تیم ملی را بوجود می آورد تا برای اولین بار به جام ملت‌ها صعود کنند. ‌


مسوول برگزاری فوتبال زنان اضافه کرد: بنابراین نباید از باشگاه‌ها غافل شویم زیرا نقش خیلی بزرگی را در این موفقیت در کنار تیم ملی داشتند اما از آن طرف همه هدف ما این است تا تیم ملی نتیجه بگیرد.


وی ادامه داد: در طول ۱۴ سال گذشته همه هدف ما برگزاری منظم لیگ بوده اما قطعا زمانی که مسابقات برون مرزی برگزار می‌شود برای آنکه تعامل بیشتری با تیم ملی داشته باشیم، یک سری از بازی‌ها دیر شروع یا تعطیل شد.


ناظمی یادآور شد: اما باید نگاه ملی داشته باشیم و هدف ما این باشد تا تیم ملی نتیجه خوبی بگیرد و هر چه در توانمان بود برای همکاری با ملی‌پوشان انجام دادیم و باید از تیم‌های باشگاهی در این زمینه تشکر کنم.


وی خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان دیدارهای سنگینی را در جام ملت‌ها پیش رو دارند اما همانطور که تلاش کردند و نمی‌دانستند که به جام ملت‌ها می‌توانند صعود کنند، همانگونه هم راهی جام جهانی خواهند شد.


داور بین‌المللی فوتسال همچنین در خصوص فوتسال زنان نیز گفت: وقتی نامزدهای بهترین بازیکن، دروازه‌بان، داور یا تیم در جهان از ایران انتخاب می‌شوند، نشان دهنده این است که دختران فوتسالیست موفق عمل کردند.


وی افزود: از این به بعد به طور قطع راه هموارتر و راحت‌تر شده و اطمینان داریم از این بعد یک نماینده برتر در فوتسال جهان خواهیم داشت.


ناظمی تاکید کرد: رقابت در فوتسال نسبت به فوتبال به دلیل محدود بودن تیم‌ها شاید به نوعی کمتر باشد و کار ما در فوتسال نسبت به فوتبال آسان‌تر است، اما ملی‌پوشان فوتسال منتظر اردوها و دیدارهای تدارکاتی نماندند و خودشان به تنهایی تلاش کردند.


وی ادامه داد: اگر بخواهیم از عنوان قهرمانی دفاع کنیم باید بیشتر از این تلاش کنیم و با مشخص شدن سرمربی تیم ملی و حضور در مسابقات کافا تاجیکستان، روند حضور در دیدارهای تدارکاتی باید ادامه داشته باشد تا بتوانیم از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کنیم.


داور بین‌المللی فوتسال گفت: متاسفانه علاقه به داوری فوتسال زنان بسیار کم شده است و اخباری که می‌شنوم نشان دهنده این است که طی این کلاس‌ها زنان تمایلی به داوری ندارند. فکر می‌کنم اتفاقاتی که برای داوران مرد و زن رقم خورده می‌تواند انگیزه را در آنها بیشتر کند و زنان بیشتری تلاش کنند و علاقمند شوند تا در این شغل سخت و بدون هیچ حمایت و توجهی حضور یابند.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *