تهران-ایرنا- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به موافقت کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اصلاح تعرفه حامل‌های انرژی تاسیسات گردشگری، ابراز امیدواری کرد که زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن مجلس نیز تصویب و گازبهای تاسیسات گردشگری متناسب با تعرفه خدمات محاسبه شود.


به گزارش ایرنا از اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان گفت: پیرو بررسی‌های انجام شده درباره تعرفه حامل‌های انرژی در سه ماه گذشته مشخص شد برخی از حامل‌های انرژی تاسیسات گردشگری خصوصا گاز افزایش چشم‌گیری داشته است.


معاون گردشگری محاسبه تعرفه گاز صنعت گردشگری بر اساس متوسط نرخ خوراک پتروشیمی در قانون بودجه ۱۴۰۰ را دلیل این افزایش بها عنوان کرد و افزود: این دغدغه را به مسئولان منعکس کردیم و نمایشگاه گردشگری هم فرصتی فراهم کرد که مسئولان ذیربط دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت مستقیم در جریان مشکلات ذی‌نفعان گردشگری قرار بگیرند.


وی بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را فرصت مناسبی برای اصلاح قانون در این رابطه دانست و گفت: طی این مدت نسبت به آگاه‌سازی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مکاتبات و رایزنی‌های لازم انجام و اطلاعات کارشناسی به کمیسیون تلفیق ارائه شد. خوشبختانه متن کارشناسی جزو آخرین مصوبات این کمیسیون بود که چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه تصویب شد.


معاون گردشگری کشور ابراز امیدواری کرد که این موضوع زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن نیز مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و همه تاسیسات گردشگری بتوانند متناسب با تعرفه خدمات گازبهای خود را پرداخت کنند.


موافقت کمیسیون تلفیق با اصلاح تعرفه حامل‌های انرژی تاسیسات گردشگری


تعرفه‌های خاص گردشگری تعریف می‌شود


شالبافیان به پیشنهادی مبنی بر تعرفه‌های خاص گردشگری اشاره کرد و افزود: پیشنهادی را بر اساس تبصره دو و سه بند الف ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم به دولت ارائه کردیم که هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی شد.


معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به موافقت با تعریف تعرفه‌هایی تحت عنوان تعرفه‌های خاص گردشگری در نظام اداری کشور، ادامه داد: امیدواریم در صحن هیئت دولت هم این موضوع تصویب و حوزه گردشگری بتواند به صورت مستقل از این تعرفه‌های خاص گردشگری بهره‌مند شود.


برخورداری صنعت گردشگری در زمینه حامل‌های انرژی و همچنین هزینه‌ها و تعرفه‌های مربوط به آب و دفع فاضلاب یکی از موارد این آیین‌نامه پیشنهادی بود که معاون گردشگری کشور به آن اشاره کرد.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *