تهران- ایرنا- معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه ساده‌انگاری پروتکل‌ها منجر به وضعیت قرمز می‌شود، تزریق دُز سوم واکسن‌ را گامی مهم در پیشگیری از پیک جدید کرونا دانست.


به گزارش حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، نخستین جلسه کارگروه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۱، عصر امروز چهارشنبه به ریاست “محمد مخبر” برگزار شد.


معاون اول رییس‌جمهور ‌در این جلسه بر اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ورود به پیک جدید کرونا تأکید کرد و متذکر شد: ساده‌انگاری پروتکل‌ها می‌تواند منجر به وضعیت قرمز شود و کشور را با محدودیت دوباره مواجه کند.


مخبر با تأکید بر اینکه تزریق دُز سوم واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گامی مؤثر در پیشگیری از ورود به موج‌های احتمالی بعدی کروناست، افزود: به فضل الهی امکان تزریق واکسن در کشور بسیار ارتقا یافته و لازم است با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه، مردم را برای تزریق دُز سوم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشویق کنیم.


وی خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم در برخی کشورها که مردم‌شان واکسن هم تزریق کرده بودند، به‌دلیل ساده‌انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مجدداً با پیک و موج جدید کرونا مواجه هستند که لازم است با مدیریت صحیح، اجازه ندهیم این اتفاق در کشور ما نیز رخ دهد.


در این جلسه، “بهرام عین اللهی” وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در کشور، رنگ‌بندی شهرها و میزان بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا ارائه کرد.


در این نشست که “احمد وحیدی” وزیر کشور نیز حضور داشت، رئیس جمعیت هلال احمر به حضور گسترده نیروهای امدادی و آمادگی بالای اورژانس بیمارستان‌ها در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: به‌دلیل عملکرد خوب اورژانس‌ها و نیروهای امدادی، شاهد کاهش مرگ و میر در مقایسه با تعداد تصادفات جاده ای بوده‌ایم.


در ادامه جلسه، برخی پیشنهادات وزارتخانه‌های کشور و بهداشت و درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای تصویب نهایی در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مطرح شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *