سمنان – ایرنا – رییس خانه احزاب ایران با اشاره به اینکه عضویت در بریکس (BRICS) در دستور کار کشورمان قرار دارد، گفت: عضویت ایران در سازمان شانگهای و تلاش برای عضویت در بریکس خار چشم بدخواهان است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر متکی عصر پنجشنبه در نشست خبری در سمنان افزود: پنج کشور مهم جهان شامل برزیل، چین، هند، روسیه و آفریقای جنوبی عضو بریکس هستند و در صورت عضویت ایران، ۲ کشور ایران و روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان انرژی جهان و ۲ مصرف کننده بزرگ جهان شامل چین و هند در بریکس قرار خواهند داشت که دستاورد بسیار خوبی برای کشورمان خواهد بود.


وی با بیان اینکه مجموعه شرایط منطقه برای دولت سیزدهم وضعیت شاخص ایجاد کرده است، ادامه داد: دولت سیزدهم در گام‌های نخستین موفق شد عضو شانگهای شود که این عضویت، دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود.


وزیر پیشین امور خارجه خاطر نشان کرد: اولویت دولت سیزدهم تقویت روابط همسایگی، ایجاد و تقویت توازن سیاست خارجی و ارتباط با کشورهای آسیایی و برخی مناطق جهانی  است. 


جهت‌گیری دولت سیزدهم درست و اصولی است/ دولت مقید به بهبود معیشت ملت است 


رییس خانه احزاب ایران اظهار داشت: دولت سیزدهم جهت‌گیری اصولی در زمینه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و معیشتی دارد؛ هر چند هنوز جهت‌گیری‌ها به اهداف در اجرا و عمل نرسیده، اما جهت‌گیری‌ها درست است.


وی ادامه داد: دولت خود را مقید به تحول معیشت جامعه و شرایط اقتصادی مردم می‌داند و جهت‌گیری‌ها نشان از افق دید است.


متکی اضافه کرد: شرایط سیاسی، نظامی و بحرانی منطقه، غرب را گرفتار کرده و دشمن نمی‌تواند ایران را که جایگاه شاخص پیدا کرده ببیند و به همین دلیل به ایجاد بحران در ایران دامن زده است. 


دولت سیزدهم از سیاست صندلی خالی در ارتباطات بین‌الملل تبعیت نمی‌کند


رییس خانه احزاب ایران اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم در برخورد با برجام رویکرد اصولی و درست است.


وی با اشاره حمایت دولت از مواضع و حقوق ملت ایران، تاکید دارد: دولت از سیاست صندلی خالی در ارتباطات بین‌المللی تبعیت نکرد و حضور را در عرصه‌های بین‌المللی لازم می‌داند، اما روابط مبتنی بر رعایت حقوق از جمله رفع تحریم از جمله درخواست‌ها است.


وزیر پیشین امور خارجه تصریح کرد: بررسی راهبرد آمریکا در بحث هسته‌ای ایران، نشان می‌دهد آمریکا به دنبال این است که به توافق نرسیم یا به بن‌بست بخوریم.


وی افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی و ابزارشان منافقان در زمان دولت هفتم و هشتم ادعای حرکت ایران با سلاح هسته‌ای مطرح کردند و ۱۸ سال ما را در این فضا نگه داشتند.


متکی یادآور شد: البرادعی و آمانو اشکالاتی را مطرح کردند و در تمامی ۱۰ محور، به مشکلات پاسخ داده شد و اعلام کردند مشکلی نیست، اما بعد از رفع ابهام به جای صدور بیانیه مبنی بر عملکرد درست ایران، ادعا و کارشکنی دیگر را مطرح کردند و اکنون ایران را دوباره در مظان اتهام قراردادند و قطعنامه صادر کردند.


رییس خانه احزاب ایران گفت: به اعتقادم آمریکایی‌ها به حل مسائل هسته‌ای با ایران نرسیده‌اند. 


متکی: عضویت ایران در شانگهای و بریکس خار چشم بدخواهان است


نقش چهار مولفه در اغتشاشات اخیر مورد توجه است 


رییس خانه احزاب ایران اظهار داشت: نقش چهار مولفه بحران اخیر در کشور شامل دشمن، مردم، مسوولان و مطالبه‌گران مورد توجه است.


وی ادامه داد: اولین بازیگر بحران یک‌ماه اخیر دشمن است، دشمن تصور می‌کرد مطالبه‌گران مردم را به میدان بیاورند، اما مردم به این جبهه نپیوستند.


به گفته وی، مطالبه‌گران اقشاری هستند که دارای مشکل هستند و دولت سازماندهی مطالبه‌گران را در دستور کار دارد. 


اغتشاشات اخیر کشور از قبل طراحی شده است 


متکی اظهار داشت: یک ماه‌گذشته در برخی شهرهای کشور با اغتشاشات مواجه شدیم که بررسی ابعاد مختلف نشان می‌دهد طراحی‌شده بودن و هدایت حساب شده و برنامه‌ریزی شده بودن اغتشاشات مسجل است.


شرایط بیان مطالبات مطالبه‌گران اقدام هوشمندانه دولت سیزدهم 


رییس خانه‌ احزاب ایران گفت: دولت به دنبال ایجاد شرایط برای شنیدن مطالبات مطالبه‌گران است و هوشمندانه این شرایط در دولت رییسی شکل گرفت.


وی افزود:  وزارت کشور در قالب خانه احزاب زمینه گفت و گو را فراهم می‌کنند و حربه دشمن گرفته می‌شود.


متکی بیان کرد: احزاب از دولت حمایت می‌کند و با ایجاد شرایط شنیدن مطالبات مطالبه‌گران فصل نوین در تعامل مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسوولان در کشور است.


وی یادآور شد: دشمن در ایران نتوانست کاری پیش ببرد  و به همین دلیل به دنبال پیش‌بردن بازی خارج از کشور است و کسانی را تحریک می‌کنند تا به سفارت‌خانه و سفیران ما حمله کنند.


رییس خانه احزاب ایران تاکید کرد: کارهای بدون منطق و قابل دفاع نمی‌تواند دستاورد داشته باشد و طعنه حکیمانه سردار سرلشکر باقری به دشمنان حکیمانه بود.


جنایت تکفیری‌ها در شیراز حرکت کور و محکوم است 


رییس خانه‌ احزاب ایران گفت: نیروی انتظامی نجیبانه و صبورانه‌ترین برخورد را طی یک ماه گذشته داشته است و حادثه جنایت تکفیری‌ها در شیراز به دنبال ایجاد بمب خبری و حرکت کور بود.


وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی و پیروزی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تضمین شده به خون شهدا است که اسامی آنها بر کوی و برزن به چشم می‌خورد و تا زمانی‌که مردم در صحنه هستند دشمن کار به جایی نخواهد برد. 


متکی: عضویت ایران در شانگهای و بریکس خار چشم بدخواهان است


قانون انتخابات اهرم مشارکت حداکثری باشد 


رییس خانه‌احزاب ایران ادامه داد: نگاه‌کلی این است که قانون انتخابات باید یکی از مولفه‌های کمک کننده در مشارکت حداکثری مردم باشد که این رویکرد از منویات رهبر معظم انقلاب است.


وی ادامه داد: از ظرفیت وزارت کشور برای خانه احزاب استفاده می‌شود و رییس جمهور نیز اشاره کردند شرایط را فراهم می‌کنیم.


متکی تصریح کرد: احزاب در کشور فرهنگ‌سازی نشده و جامعه به اهمیت و نیاز احزاب پی نبرده‌ است.


مردم از احزاب به دلیل ریشه در گذشته در ایران دل خوشی ندارند 


رییس خانه احزاب ایران ریشه همراهی نکردن جامعه با احزاب را با سه دلیل عنوان کرد و افزود: احزاب در کشور پیشینه خوبی ندارند و همواره درگیر مسائل صنفی و داخلی هستند.


وی در تبیین دلیل سوم همراهی نکردن جامعه با احزاب گفت: جوانان در زمینه اینکه نظام حزبی در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم یا خیر اطلاعی ندارند و باید این موضوع تبیین شود.


متکی تصریح کرد: اینکه آیا کارکرد حزبی با مبنای نظام ولایی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همخوانی دارد یا خیر در دست بررسی است. 


خانه احزاب ایران تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند 


رییس خانه‌ احزاب ایران گفت: هفت هدف برای خانه احزاب تعریف شده و ۲ رسالت دارد و  همراهی با مردم به منظور تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و کمک به حکمرانی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله اهداف و رسالت خانه‌احزاب ایران است.


وی تاکید کرد: احزاب باید در صحنه باشند و در مقابل حوادث اخیر باید موضع‌گیری کند.


وی افزود: اگر نقد و انتقادی باشد باید در چارچوب قانونی مطرح شود و امید است زمینه تحول و خروج از غربت احزاب در کشور فراهم شود.


رییس خانه احزاب ایران گفت: حمایت، ارایه مشورت و نقد منصفانه از سوی احزاب در دولت سیزدهم مورد توجه است.


شورای وحدت در گزینش نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیر خواهد بود 


مسوول هیات اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: پارلمان استان با مشورت شورای مرکزی وحدت برای گزینش نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیر خواهد بود. 


متکی افزود: افزایش مشارکت در انتخابات شاخصه اصلی شورای وحدت است و پس از سازماندهی شورای وحدت اولین قدم سیاسی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.


وی ادامه داد: شورای وحدت در انتخاب شورای اسلامی شهر و روستا نیز نقش‌آفرین خواهند بود.


متکی اضافه کرد: آینده‌ای نزدیک دستورالعمل در زمینه شاخص و مصداق برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به استان‌ها ارسال می‌شود. 


ساختار سازمانی تشکیلات شورای وحدت تعریف شده است/ سمنان جزو استان‌های پیشتاز در تکاپوی تشکیل شورای وحدت 


مسوول هیات اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: انسجام تشکیلاتی شورای وحدت باید دستورالعمل سازمانی داشته باشد و طی ماه‌های متوالی جلسه برگزار و در نتیجه ساختار سازمانی شورای وحدت تصویب و به استان‌ها ابلاغ شده است.


متکی افزود: سمنان از استان‌های پیشتاز کشور در تامین تمهیدات برای شکل‌گیری شورای وحدت است. 


وی بیان کرد: ساختار شورای وحدت در روستا، شهر، شهرستان و استان در ساختار دیده و تعریف شده است.


مسوول هیات اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: اعضای شورای مرکزی وحدت استان‌ها ۲۱ نفر شامل نمایندگان احزاب، اقشار، روحانیون و چهره شاخص است.


وی بیان کرد: در بخش اقشار شورای وحدت، اقشار باید حداقل ۵۰ نفر عضو داشته باشد و یک نفر به عنوان نماینده در پارلمان حضور یابد.


نشست شورای وحدت استان سمنان با هدف همفکری برای تداوم فعالیت تشکیلاتی این شورا امروز پنجشنبه با حضور شماری از فعالان سیاسی در سمنان برگزار شد.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما