نیویورک- ایرنا- برخی رسانه ها در پی انتشار تصویر دیدار دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با عبدالله شهید رییس مجمع سازمان ملل با جو سازی به موضوع پرچم مالدیو در این عکس پرداختند و آن را دستمایه‌ای برای فضاسازی رسانه‌ای قرار دادند.


این رسانه ها در حالی با توسل به این عکس معاون رئیس جمهوری از آن با عناوینی چون “نکته عجیب”و “اشتباه بزرگ” یاد کردند که در این دیدار هیچ اقدام خلاف پروتکلی صورت نگرفته است.


هر سال نماینده یکی از کشورهای عضو سازمان ملل به ریاست مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب می شود که بر اساس پروتکل ها، طی این یکسال در تمامی دیدارها، فقط پرچم آن کشور که نماینده اش به ریاست مجمع عمومی انتخاب شده و نیز پرچم سازمان ملل در اتاق کار او قرار دارند و هیات های سایر کشورها نیز برای دیدارهایی که در اتاق رئیس مجمع عمومی برگزار می شود، پرچم خود را قرار نمی دهند.


عبدالله شهید رئیس کنونی مجمع عمومی سازمان ملل نیز دیپلمات کهنه‌کار اهل جمهوری مالدیو است که پس از دو دوره تصدی وزارت خارجه کشورش، از خرداد ۱۴۰۰ به عنوان رئیس هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب شده که تا سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور و مهرماه سال ۱۴۰۱) ریاست آن را برعهده دارد.


در دیگر دیدارهای عبدالله شهید با سیاستمداران و سران کشورها نیز  پرچم کشور مالدیو وجود دارد که نشان از ملیت رئیس کنونی مجمع عمومی سازمان ملل دارد و ارتباطی با میهمانان ندارد.  

ماجرای پرچم مالدیو در دیدار معاون رئیس جمهوری با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل چه بود؟


گفتنی است انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برای شرکت در شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در سازمان ملل به نیویورک سفر کرده که در حاشیه این نشست تاکنون با مقامات مسوول کشورهای مختلف جهان در امور زنان، خانواده و کودکان دیدارها و رایزنی هایی داشته است.


شصت و ششمین دور از نشست های سالیانه کمیسیون مقام زن بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا از روز دوشنبه  ۱۴ مارس (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شده که  تا ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱ ) با حضور رهبران و مقامات عالی رتبه حوزه زنان کشورها ادامه خواهد داشت.


کمیسیون مقام زن یکی از اولین نهادهای بین‌المللی است که ذیل شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد به منظور تصمیم گیری و سیاستگذاری برای بهبود شرایط زنان در جای جای دنیا ایجاد شده  که نشست امسال با عنوان «دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در زمینه تغییر اقلیم سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات زیست محیطی و بلایا » برگزار شده است.

 

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *