عزیزی: پیش‌نویسی مبتنی بر توافق نهایی وجود ندارد


تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیش‌نویسی که مبنای توافق…


  • هیچ پیش‌نویسی برای توافق وین به مجلس ارائه نشده است

    تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید از هرگونه پیشداوری و پیشگویی و یا قضاوت‌هایی که ناشی از اطلاعات مختصر است خودداری شود و همگان بدانند که موضوع هسته‌ای و مذاکرات مربوط به برجام مساله کلان ملی است که در سطوح ملی مورد نظارت، ارزیابی و پیگیری و اقدام قرار می‌گیرد.


    عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه پارلمانی ایرنا درباره ارائه پیش‌نویس توافق احتمالی به مجلس گفت: از آنجایی که موضوع مذاکرات هسته‌ای در کشور ما متولی خاص دارد، شورای عالی امنیت ملی در کنار وزارت امور خارجه و مجلس و دیگر ارگان‌ها و نهادهای کشور در جریان کلی و عمدتا جزییات امر هم قرار دارند.


    نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آنچه که اکنون در حال پیگیری و تحقق است این موضوع نیست که صرفا ابتکار یک نفر یا اراده یک شخص باشد بلکه کلیت نظام با توجه به شرایط، مصالح، موضوعات مختلف و رهنمودهای رهبری و قانون اقدام راهبردی مجلس که قبلا به تصویب رسیده است عمل می‌کنند و بر مبنای آن اراده ملی محقق خواهد شد. نکته اساسی و مهم که همگان بر آن تاکید دارند دستیابی و تحقق منافع ملت ایران است.


    مقتدایی عنوان کرد: بنابراین هم گزارش‌های دوره‌ای توسط وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایرانی در اختیار کمیسیون قرار گرفته و هم ارتباط فی‌مابین مجلس و شورای عالی امنیت ملی وجود دارد و هم رییس مجلس در کنار سایر روسای قوا بر این امر که منافع ملت ایران تامین شود، تاکید و نظارت دقیق دارد.


    باید از هرگونه پیش‌داوری و پیشگویی در مورد توافق وین خودداری کرد 


    وی ادامه داد: باید از هرگونه پیشداوری و پیشگویی و یا قضاوت‌هایی که ناشی از اطلاعات مختصر است خودداری شود و همگان بدانند که موضوع هسته‌ای و مذاکرات مربوط به برجام مساله کلان ملی است که در سطوح ملی مورد نظارت، ارزیابی و پیگیری و اقدام قرار می‌گیرد.


    نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مجلس و به‌ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر همه مراحل درخصوص اجرای قانون اقدام راهبردی، نظارت‌های لازم را داشته است. ما جلسات متعددی را با وزیر امور خارجه در این خصوص برگزار کرده‌ایم و با سایر نهادهایی هم که لازم بوده و یا باشد مذاکرات و رایزنی‌های لازم را داریم.


    همگان باید از نقل قول‌های شتاب‌زده خود داری کنند


    مقتدایی خاطرنشان کرد: بنابراین همگان باید از نقل قول‌های شتاب‌زده و یا موضوعاتی که می‌تواند به امنیت ملی صدمه وارد کند، خودداری کنند. کشور درخصوص برجام و اجرای قانون اقدام راهبردی صدای واحد و یکپارچه‌ای دارد.


    فقط پیشنهادات ایران و غرب ارائه شده است 


    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مفادی که طرفین با یکدیگر مذاکره کرده‌اند در قالب پیشنهادات طرفین نوشته شده و رویکردهای هر یک از طرفین مشخص است، اکنون ما برای انجام توافق نیازمند این هستیم که طرف مقابل ما منافع ملت ایران و خطوط قرمز ما را مورد توجه و عمل قرار دهد.


    مقتدایی یادآور شد: جمهوری اسلامی بر سر منافع ایران با کسی (تعارف) رودربایستی ندارد و اگر منافع ملت ما تامین شود ما اهل صلح، مذاکره و پیگیری‌های حقوقی هستیم.


    وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با توجه به جایگاه قانونگذاری و براساس قانون اقدام راهبردی در پروسه آینده حتما باید به عنوان یکی از ارکان اساسی نظر خود را اعلام کند. ما منتظر پیگیری‌های وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی هستیم، زمانی که نوبت به مجلس برسد در بالاترین سطوح، قوانین کشور و منافع ملت ایران مورد نظارت کامل خواهد بود.



    آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

  • You might also enjoy:

    Leave A Comment

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *