تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت که رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر درمورد قطع دوربین‌ها توسط ایران اطلاع رسانی کرده بود.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه به نقل از دیپلمات‌های آگاه گزارش داد: گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام گفت که ایران از طریق نامه اطلاع داده که قصد دارد 20 دوربین و دیگر تجهیزات نظارتی آژانس انرژی اتمی را قطع کند.


وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته اعلام کرد که به دلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه ضد ایرانی گام‌های عملی متقابلی را اتخاذ کرده که نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین‌های فرا پادمانی از جمله آنها است.


قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروئیکای اروپا علیه ایران، روز چهارشنبه به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به تصویب رسید.


وزارت امور خارجه ایران درپی تصویب این قطعنامه در شورای حکام آژانس گفت: تصویب این قطعنامه براساس گزارش شتابزده و غیرمتوازن مدیرکل آژانس و مبتنی بر اطلاعات دروغین و ساختگی رژیم صهیونیستی صورت گرفته و نتیجه‌ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملات جمهوری اسلامی ایران با آژانس در برنخواهد داشت. 



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *