تهران- ایرنا-نماینده مردم تالش در مجلس گفت: از رهبر معظم انقلاب تشکر می کنیم که اجازه ندادند یک عده جاهل و یا خائن توان دفاعی کشور را به حراج بگذارند و پارادایم خلع سلاح را مانند اوکراین اجرا کنند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حسن محمدیاری در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: از رهبر معظم انقلاب تشکر می کنیم که اجازه ندادند یک عده جاهل و یا خائن توان دفاعی کشور را به حراج بگذارند و پارادایم خلع سلاح را مانند اوکراین اجرا کنند.


نماینده مردم تالش  خطاب به نایب رییس مجلس طبق اصل ۸۴ قانون اساسی مجلس نسبت به تک تک آحاد مردم مسئولیت دارد، عده‌ای از دانشجویان خارج از کشور در اوکراین تماس گرفته و از وضعیت مبهم خود گلایه و اظهار نگرانی داشتند، چرا که وضعیت اقامت آنها مبهم است.


وی با اشاره به انتقال دانشجویان ایران از اوکراین مطرح کرد: برای انتقال دانشجویان به کشور با مرادی سفیر ایران در اوکراین صحبت کرده و دغدغه دانشجویان را به وی انتقال دادم، سفیر نیز قول مساعدت داد ولی امکانات لازم برای انتقال وجود ندارد. با توجه به مسئولیت های تعریف شده ای که در بند ۶ ماده ۴۵ آیین نامه داخلی و همچنین بند ۵ ماده ۲۰ پیش بینی شده، هیات رئیسه به ویژه ریاست مجلس تدابیری را برای انتقال دانشجویان بیاندیشند.


محمدیاری با تذکر به وزیر بهداشت و درمان بیان داشت: با توجه به اینکه اکثریت دانشجویانی که در اوکراین مقیم هستند، رشته پزشکی می خوانند، آنها نگران این هستند که اگر به ایران بازگردند، سهمیه آنها محفوظ می ماند یا خیر؛ و آیا می توانند ادامه تحصیل دهند، از این منظر هم به وزارت امور خارجه درباره انتقال دانشجویان و همچنین درباره ادامه تحصیل دانشجویان به وزارت بهداشت و درمان تذکر می‌دهم. امیدوارم هیات رئیسه نیز این موضوع را پیگیری کند.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *