تهران – ایرنا – عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای را بدون عبور از خطوط قرمز و طبق منویات رهبری و قانون راهبردی مجلس دانست و گفت: سیاست‌های حکیمانه توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه برای گره نزدن اقتصاد به مذاکرات قابل ستایش است.


به گزارش پارلمانی ایرنا، محمدرضا دشتی اردکانی در نشست علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و  نطق میان دستور خود گفت: در نوروز سال جاری، پس از دو سال وقفه به علت همه گیری ویروس کرونا، شاهد افزایش چشم گیر سفرها بودیم و شایسته است از ستاد سفرهای نوروزی که ۲۳ دستگاه با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همدلی و تعاون، اقدامی بزرگ را رقم زدند، تقدیر کرد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ۷۵۰ کشته و بالغ بر ۸ هزار مصدوم در سفرهای نوروزی امسال افزود: جای سوال و تأمل است که تا کی این روند ادامه خواهد داشت وخانواده‌های ما به دلیل عدم ایمنی جاده‌های مواصلاتی کشور داغدار عزیزان خود باشند؟


وی درباره شعار سال با عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: معظم له همواره تأکید فراوان به نگاه به درون داشته‌اند و این مهم در تحقق شعار سال می‌بایست مبتنی بر سنت‌های حاکم و شیوه آزموده شده در این سرزمین محقق شود.


دشتی اردکانی تاکید کرد: عدم نگاه به مختصات کیفی محور سرزمینی ایران در توسعه  کشور در سال‌های اخیر و نگاه کمی محور مبتنی بر سرزمین‌های غربی، زنگ خطرها را به صدا در آورده چرا که طبیعت را وادار به عکس‌العمل کرده و بسیار مهم و اساسی است که شرکت‌های دانش بنیان، افزایش علم و ثروت را در راستای توسعه اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی با نگاه به سنت‌های زیست در این سرزمین پیش برند.


وی از دولت سیزدهم و تیم مذاکره‌کننده و کمیته هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی قدردانی کرد و اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای خطوط قرمز در مذاکرات فعلی را بر پایه نظرات ولی امر مسلمین و قانون راهبردی مجلس تعیین نمودند و سیاست‌های حکیمانه توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه باعث عدم شرطی شدن اقتصاد و گره نخوردنش به سرنوشت مذاکرات شد که قابل ستایش است.


این نماینده مجلس تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی در مذاکرات فنی حفظ دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای را مورد توجه و صیانت قرار داد و دولت صادقانه به مجلس گزارش داده و به سوالات نمایندگان پاسخ داد. البته همچنان به دولت محترم و تیم مذاکره‌کننده تاکید می‌کنم حمایت مجلس از شما در چارچوب منویات مقام معظم رهبری و قانون راهبردی مجلس و خطوط قرمز تیم هسته‌ای و شورای عالی امنیت ملی است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *