P>به گزارش ایرنا، پویا محمودیان روز شنبه در بازدید از خانه تاریخی زعیم قزوین که قرار است به مکانی موسوم به خانه ایرانی تبدیل شود، افزود: خانه ایرانی یک ابداع است که تلاش می کند خانه ای را به جز لوازم دیجیتال و برقی با استفاده و کاربرد صنایع دستی در بخش های مختلف به نمایش گذاشته و معرفی کند.


وی اظهار داشت: تا پیش از این صنایع دستی بیشتر در بخش تزیینات و زیباسازی مورد توجه داشته و در حوزه کاربردی سازی کمتر استفاده می شده ولی در مدل خانه ایرانی تلاش می کنیم این حوزه در زندگی عادی و روزمره شهروندان جاری و ساری شود.


این مسوول با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی از بخش خصوصی برای ایجاد خانه های ایرانی دعوت به عمل می آورد، افزود: منازل تاریخی برای راه اندازی این خانه ها مکانی ایده آل هستند.


محمودیان اظهار داشت: در خانه های ایرانی تقریبا همه چیز از صفر تا ۱۰۰ با صنایع دستی ساخته و تزیین می شوند و این موضوع می تواند ضمن کمک به فروش و تجاری سازی محصولات صنایع دستی، هنرهای دستی منسوخ و فراموش شده را نیز احیا کند.


وی با بیان اینکه سال گذشته به شکل نمادین ۲ واحد مسکن ملی در یزد به طور ۱۰۰ درصد با استفاده از صنایع دستی تزیین شدند، افزود: با برج سازان وارد گفت وگو شده ایم تا از صنایع دستی برای تزیین لابی ها و پنت هاوس ها استفاده کنند تا شاهد ترویج صنایع دستی در حوزه مسکن سازی نیز باشیم.


محمودیان اظهار داشت: در قزوین نیز خانه تاریخی زعیم به عنوان خانه ایرانی در حال آماده سازی است و این مساله بدون شک به رونق و توسعه صنایع دستی و گردشگری و کاربردی شدن استفاده از هنرهای دستی در زندگی شهروندان این استان کمک می کند.


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی در ادامه از خانه خلاق آبگینه قزوین بازدید کرد.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *