آستارا – ایرنا – دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: انقلاب اسلامی، بزرگترین امانتی است که به ما مسئولان و بخصوص جوانان سپرده شده است و چه بسا زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) باشد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ،آیت الله رضا رمضانی به مناسبت عید نیمه شعبان، شامگاه پنجشنبه در اجتماع مردم و مسئولان آستارا در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهرستان تصریح کرد: دنیا نتوانست در حد کرامت انسان، برای نوع بشر خدمت کند و مردم جهان از بیداد، تبعیض و ستم ناراضی هستند.


وی ادامه داد: امام عصر (عج) خواهد آمد تا امید ملت ها به برابری و عدل را تحقق بخشد و پاسخ ظالمان و خودکامگان را بدهد و به نظام استکبار و استثمار پایان بخشد.


وی افزود: تنها به یاد امام زمان (عج) بودن کفایت نمی کند بلکه باید او را یاری کنیم و یاری کردن او نه در زمان ظهور بلکه باید در دوران غیبت او و همان زمینه سازی جهت حضور و ظهور ایشان است.


رمضانی، امام زمان (عج) را آرزو و امید همه انبیا و اولیای الهی دانست و گفت: خدا وعده داده است که او روزی خواهد آمد و زمین را سرشار از عدل و داد و قسط خواهد کرد.


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) جوانان را به توجه، تدبر و تامل کافی در قرآن توصیه کرد و گفت: قرآن را نه برای اجر و ثواب آن، بلکه به عنوان نسخه حیات و برنامه جامع زندگانی بشر مطالعه کنید و با آن انس بگیرید.


رمضانی از شهید قاسم سلیمانی به عنوان تربیت شده در مکتب وحی و قرآن یاد کرد و خطاب به جوانان گفت: امروز، میدان جهاد و خدمت برای جوانان فراهم است و قشر جوان باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کند.


او در بخش دیگر سخنانش، دین را برنامه ای جامع برای اصلاح بشر توصیف کرد و افزود: برخی می خواستند دین را مقوله ای شخصی تلقی کنند و بعضی افراد نیز در زمانی، دین را توهمات و تلقینات بشری می پنداشتند.


آیت الله رمضانی ادامه داد: تئوری جدایی دین از سیاست ساخته و پرداخته استکبار و استثمار جهانی است در حالی که دین برای انسان ها عزت می آورد و آدمی بطور فطری به دین گرایش دارد.


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در دیدار با جهادگران و جوانان عضو گروه های جهادی آستارا در بقعه امامزادگان این شهرستان نیز، به ظرفیت های مرزی، کشاورزی، گمرک و نیروی انسانی کارآمد آستارا اشاره کرد و از مسئولان خواست از این ظرفیت ها برای خدمت به مردم به نحو احسن استفاده کنند.


وی همچنین با برشمردن برخی قابلیت ها و ظرفیت های استان های شمالی کشور، افزود: زیرساخت کشاورزی استان های شمالی در صورت احیا و بهره وری کامل، می تواند امنیت غذایی کشور را تامین کند و این فرصت ها باید جدی گرفته شود.


قرعه کشی برات سفر به عتبات عالیات در بین حاضران از دیگر بخش های قابل ذکر آئین های حضور و سخنرانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در آستارا بود.


شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *