کرمان – ایرنا – فرمانده سپاه ثارالله کرمان با انتقاد از سیاست‌زدگی در استان که سبب هدررفت منابع و عقب‌ماندگی می‌شود به برخی موضع‌گیری‌های افراد نیز پرداخت و گفت: امکان دارد حرفی در رده های مختلف سازمانی سپاه زده شود اما موضع سپاه استان توسط فرمانده یا روابط عمومی به طور رسمی اعلام می‌شود.


به گزارش ایرنا، سردار حسین معروفی روز یکشنبه در آیین بیعت ثاراللهیان با سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محل گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه سپاه سازمانی توسعه یافته و بزرگ و دارای رده های مختلفی است گفت: امکان دارد حرفی در رده های مختلف زده شود اما موضع سپاه در استان فقط توسط فرمانده سپاه یا روابط عمومی به طور رسمی اعلام می‌شود.


وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی نیز مباحثی مطرح می شود اظهارداشت: سپاه سازمانی انقلابی، گسترده و توسعه یافته است و در استان کرمان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیروی بسیجی و افزون بر سه هزار پایگاه مقاومت فعال هستند که ممکن است موضع گیری هایی نیز بشود اما لذا موضع سپاه در استان فقط از طریق فرمانده یا روابط عمومی اعلام می شود و نباید کسی تحلیل نادرستی ارائه کند.


سپاه رقیب کسی نیست


وی در ادامه با بیان اینکه سپاه انقلاب در حوزه دولت و در دیگر ارکان در حوزه سیاست رقیب کسی نیست گفت: معیار ما انقلاب اسلامی و درهای سپاه نیز به روی همه باز است اما خطوط قرمزی دارد.


سردار معروفی بیان کرد: کسی که با انقلاب، امام انقلاب و روح و روان ملت ایران زوایه دارد و در زمین دشمن بازی می کند، با هر لباس و سابقه جایی در درون سپاه ندارد و این نگاه در شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی تعریف شده است.


سیاست‌زدگی وحشتناک در کرمان


وی با اشاره به اینکه ۲ عامل مشکل بزرگ استان کرمان است اظهار داشت: نخستین مشکل سیاست‌زدگی وحشتناک در این استان است که باعث شده در شرق و جنوب استان، مردم به واسطه دعواهای بیهوده سیاسی در فقر دست و پا بزنند و به سرمایه های موجود در استان توجه نشود.
سردار معروفی تاکید کرد: مشکل دیگر کشف نشدن جوانان مومن، انقلابی و جهادی است که آماده هستند تا گام دوم انقلاب را عملیاتی کنند؛ ما این جوانان را کشف و توانمند نکرده ایم و به کار نگرفته ایم؛ معتقدیم که این(کشف و توانمندسازی جوانان) راه نجات استان خواهد بود.


وی با بیان اینکه باید جوانان انقلابی را کشف و توانمند کنیم و مسئولیت ها را به آنان بسپاریم تصریح کرد: به طور قطع نیازمند تحول مدیریتی در سطوح پایه و میانی و در چارچوب گام دوم انقلاب هستیم تا بتوانیم گام های مؤثر را برای انجام خواسته های مردمی و دولت انقلابی انجام دهیم؛ ما منتظریم تا اقدامات تأثیرگذار و مهمی را در روزهای آینده در استان شاهد باشیم.


حاج قاسم نماد سپاه


فرمانده سپاه ثارالله کرمان در ادامه گفتک اگر بخواهیم سپاه را معرفی کنیم، می گوییم شهید حاج قاسم سلیمانی خروجی و نماد سپاه است و جایی ندیدیم که شهید سلیمانی برای انقلاب اسلامی به چالش کشیده و زمینگیر شود.


وی اظهارداشت: امام خمینی(ره) برای بقای انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران را تشکیل داد و انسان های انقلابی، پاکباخته، منسجم و فولادین را در آن سازماندهی کرد که وظیفه آن حفاظت و نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای بزرگ انقلاب است.


سردار معروفی بیان کرد: امام راحل بسیج را پایه و شکل آن را مردمی قرار داد که امروز اثر آن را در جای جای جهان اسلام با عنوان عزت، اقتدار و با تفکر امامین انقلاب و اسلام ناب محمدی مشاهده می کنیم.


وی با بیان اینکه سیدالشهدا (ع) بقای دین خدا و بزرگ پرچمدار تاریخ جهان اسلام و تاریخ بشری است تصریح کرد: امام خمینی(ره) روز ولادت امام حسین(ع) را به عنوان روز پاسدار نامگذاری کرد که با اندیشه، نگاه، اقدام و عمل آن امام بزرگوار می شود از انقلاب خدا و اسلام دفاع و حفظ کرد. امروز سپاه با تاسی از امام حسین(ع) و عاشورا وظیفه خود را انجام می دهد.


سپاه با عربده دشمن به وحشت نمی افتد


سردار معروفی با اشاره به اینکه سپاه امروز حضرت عباس(ع) انقلاب است تاکید کرد: دشمنان بدانند  اگر بخواهند به انقلاب اسلامی، ملت عزیز، ولایت و حجت خدا تعدی کنند باید از سپاه پاسداران عبور کنند که این امکان وجود ندارد.
وی گفت: سپاه سد نفوذناپذیر و جان‌پناه امن برای ملت ایران، انقلاب اسلامی، حجت خدا و ولایت و تفسیر حقیقی سپاه انقلاب است و با عربده کشی به وحشت نمی افتد؛ سپاه با حرکت های فریب خوردگان و زیاده گویی قاتلان در انقلاب زمینگیر نمی شود و به حاشیه نمی رود؛ با تعریف و تمجید کسی هم ذوق زده نمی شود، این سپاه بر اصول و معیار خود ایستاده  و مصداق آن سپهبد شهید سلیمانی است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سپاه سد بلای ملت ایران، انقلاب اسلامی و ولایت است تصریح کرد: سپاه انقلاب فقط یک ارگان و نهاد نظامی نیست و تنها یکی از مأموریت های آن امنیتی و نظامی است؛ سپاه هرجا ملت ایران دچار چالش شود و نیاز داشته باشد، جان خود را فدا می کند.


سردار معروفی اظهار داشت: سپاه پاسداران به دنبال پیشبرد و حقیقت انقلاب اسلامی است و در هر صحنه ای که ملت ایران از هر قشر، مذهب و نگاه سیاسی نیاز داشته باشند، سینه سپر می کند و جلودار خدمت است و بدون هیچ چشم داشتی برای تمجید، در همه عرصه ها حضور پیدا می کند.


وی ادامه داد: سپاه انقلاب را بسادگی نمی توان به حاشیه برد چون اصول آن دین و عاشوراست و فرمانده آن نایب امام زمان عج (ع) و حکمش حکم امام عصر(ع) و خدا و واجب الاجراست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد:  برای سپاه، امام دیروز و امروز تفاوت ندارد و کسی که امام امروز را قبول ندارد، امام دیروز را نیز قبول ندارد و امام امروز تفسیر کننده حقیقت امام دیروز است و باید هوشمندانه نسبت به انقلاب رفتار کنیم.

وی تصریح کرد: سپاه در هر عرصه ای برای خدمات دهی زمان، مکان و لباس نمی‌شناسد و می‌گوید وظیفه و رسالت من چیست؟ این سپاه انقلاب، اهل معامله در اصول، محافظه کاری، محاسبه گر، جاه طلب و فرصت طلب نیست.
به گزارش ایرنا آیین بیعت ثاراللهیان با سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدا با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان در محل گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد.


انتقاد فرمانده سپاه کرمان از سیاست‌زدگی در این استان/ مواضع ما رسمی اعلام می‌شود


همچنین در این آیین از مجموعه موشن‌گرافیک و پوسترهای مثبت ۳ تولید مرکز متنا (فضای مجازی بسیج استان کرمان) رونمایی شد.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *